י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הצהרה דרמטית

מנהיג דת מפקיסטן: "ארץ ישראל שייכת ליהודים"

מאולאנה מוחמד חאן שרני, המנהיג הדתי של מפלגת "אגודת חוקרי האיסלאם" הפקיסטנית, תומך בנורמליזציה של ארצו עם ישראל, בדומה למרוקו | "על מוסלמים משכילים לקרוא את הקוראן בו אומר מוחמד למשה, תן לנו ארץ על שמך, או תן לעמך ארץ"

מנהיג דת מפקיסטן: "ארץ ישראל שייכת ליהודים"
מאולאנה מוחמד חאן שרני צילום: צילום מסך

קריאה דתית פקיסטנית חסרת תקדים לנורמליזציה: משרד החוץ הפקיסטני הבהיר אתמול (שני), כי "איסלאמאבאד אינה יכולה להכיר בישראל עד להסדר מוחשי וקבוע של הנושא הפלסטיני". משרד החוץ פרסם כי "אנו לא יכולים ליצור מערכת יחסים עם ישראל עד שיימצא פיתרון מוחשי ומתמשך לסוגיה הפלסטינית".

ההצרות מגיעות על רקע תמיכת מפלגה פקיסטנית לנורמליזציה עם ישראל, לאחר שמרוקו הפכה למדינה המוסלמית הרביעית מאז אוגוסט שהתחייבה לכונן יחסים דיפלומטיים יחד עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודן.

מאולאנה מוחמד ח'אן שרני, המנהיג הדתי של מפלגת "אגודת חוקרי האיסלאם" וראש מועצת האמונה האסלאמית לשעבר בבירת פקיסטן, איסלאמאבאד, אמר ביום שבת כי הוא תומך בנורמליזציה עם ישראל, דבריו פורסמו באמצעות תיעוד שערך החוקר הבריטי-פקיסטני נור דהרי.

כשנשאל, "מה עמדתך בנוגע להכרה של פקיסטן בישראל?" המנהיג הדתי השיב: "זה נושא בינלאומי ואני תומך בהכרה במדינת ישראל". אל-שראני הוסיף, "על מוסלמים משכילים לקרוא את הקוראן בו אומר מוחמד למשה, תן לנו ארץ על שמך, או תן לעמך ארץ, כלומר עליהם לקרוא ולהבין מה אומר הקוראן". אלשראני ציין כי "הקוראן וההיסטוריה מוכיחים לנו שארץ ישראל שייכת ליהודים בלבד, וכי דוד המלך בנה את בית הקל בירושלים עבור הישראלים, לא עבור הפלסטינים".

הצהרות אלה מגיעות פחות משבוע לאחר שמשלחת ממדינה אסלאמית גדולה באסיה שאין לה יחסים עם ישראל ביקרה בתל אביב, ופקיסטן מנסה בכל הכוח להכחיש כל קשר עם ישראל. ראש ממשלת פקיסטן אמר: "אני לא בלחץ לנרמל את היחסים שלנו עם ישראל." הצהרה מבלבלת מאוד לאחר שכבר הודה כי "יש לחץ על איסלאמאבאד לנקוט בצעד ההיסטורי".

פקיסטן נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד