י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תובעים את חברה קדישא

מחריד: הגיע להלוויה, נפל לקבר פתוח ונהרג

ש' שהגיע להשתתף בהלוויה של חברו הטוב בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, נפל בסיום לתוך קבר פתוח, נחבט קשות ונפטר. משפחתו תובעת את חברה קדישא בעיר פתח תקווה

מחריד: הגיע להלוויה, נפל לקבר פתוח ונהרג
בית עלמין צילום: יחזקאל איטקין

בני משפחתו של ש' תובעים את חברה קדישא פתח תקווה על סכום של 2.5 מיליון שקלים, לאחר שלטענתם רשלנות קשה של עובדיה גרמה למותו של בן משפחתם.

לפני מספר חודשים הגיע ש' להשתתף בהלוויה של חברו הטוב בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. לאחר סיום מסע ההלוויה הוא החל לחזור לכיוון הרכב, תוך הליכה בין הקברים ללא שילוט מסודר או תאורה, נפל לקבר פתוח וקביל מכה בראש מאבן מצבה שלא הייתה מחוברת כראוי.

לא פחות משבעה אנשים שהיו במקום נאלצו לסייע במאמצי החילוץ, וכוחות מד"א הוזעקו למקום ופינו אותו אל בית החולים בילינסון, כשהוא סובל מדימום מוחי. לאחר שבועיים של אשפוז שבמהלכם הידרדר מצבו - הוא נפטר.

בני המשפחה פנו לעו"ד שלהבת קמחי ולעו"ד שלומציון רובין, ובאמצעותן הגישה תביעת נזיקין בגובה 2.5 מיליון שקלים נגד חברה קדישא בפתח תקווה ונגד חברת הביטוח אילון. "אלמלא האירוע, המנוח היה ממשיך לעבוד עוד שנים רבות", נכתב בכתב התביעה שפורסם בחדשות 12.

על פי הדיווח, המהנדס רפאל גיל, מומחה בתחום הבטיחות שסקר את זירת התאונה הקטלנית, הגיש חוות דעת לפיה מותו נגרם באופן ישיר מהנפילה, שכן לדבריו בבית העלמין אכן קיים היעדר שבילים מסודרים ובטיחותיים למעבר בין שורות המצבות והקברים. היעדר שבילים אלו, מאלץ את ההולכים לפלס את דרכם ביניהם. כך, כלשונו, נאלץ ש' להיאחז בראש המצבה, שהייתה האביזר היחיד שבו הצליח להסתייע כדי לעבור.

גם מנהלת מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים לווינשטין, קבעה שהחבלה היא זו שגרמה למותו. "כתוצאה מהאירוע, נגרם לש' סבל ממושך, קשה ומיותר עד יום מותו בטרם עת, שנגרם אף הוא כתוצאה מרשלנות".

עו"ד קמחי ועו"ד רובין הגישו את כתב התביעה לבית משפט השלום ברמלה, ומסרו: "מדובר במקרה מזעזע. אדם תמים שהולך ללוויה של חבר ומוצא את עצמו קבור תחת מצבה שהתפרקה ונפלה עליו. כל זאת בשל הכשלים והליקויים של החברה קדישא בניהול ובתחזוק של אחד מבתי הקברות המרכזיים בגוש דן. נקווה שבעקבות התביעה הזו, ייערכו התיקונים הנדרשים ומקרים כאלו לא יישנו".

מחברה קדישא פתח תקווה בחרו שלא להתייחס לכתב התביעה.

בית קברות סגולה חברא קדישא פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד