י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בדירות הדיירים

בתי דיור מוגן יחויבו בהתקנת לחצני מצוקה, תאורת חירום ומיזוג פרטני

ועדת העבודה והרווחה אישרה את תקנות הדיור המוגן. "הן מחייבות התקנות בהתקנת לחצן מצוקה באזור השינה ובחדר הרחצה של כל דייר, בהתקנת מערכת חימום וקירור לדירה הנשלטת על ידי כל דייר באופן עצמאי ובהצבת תאורת חירום בדירות"

בתי דיור מוגן יחויבו בהתקנת לחצני מצוקה, תאורת חירום ומיזוג פרטני
אילוסטרציה צילום: unsplash

במהלך דיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ טלי פלוסקוב, אישרה הועדה את תקנות הדיור המוגן.

בין היתר מחייבות התקנות בהתקנת לחצן מצוקה באזור השינה ובחדר הרחצה של כל דייר, בהתקנת מערכת חימום וקירור לדירה הנשלטת על ידי כל דייר באופן עצמאי ובהצבת תאורת חירום בדירות. כמו כן קובעות התקנות כי בכל דירה יהיה לפחות חלון אחד שאינו בחדר הרחצה, הפונה אל מחוץ למבנה. מפעילי הדיור המוגן יחויבו בנוסף להתקין במבנה גנרטור שבעת הפסקת חשמל ייתן מענה לצרכים מהותיים של דיירי הבית בהם מכשירים רפואיים מצילי חיים, מעלית, קירור מזון ועוד.

מ"מ הועדה ח"כ טלי פלוסקוב אמרה כי "כל מי שנמצא פה יודע כמה הנושא של אזרחים ותיקים קרוב ללבי. צריכים לקחת בחשבון שמדברים על מקום מגורים קבוע של האנשים האלה, זה יהיה הבית שלהם וצריך לעשות הכל כדי שהוא ירגיש ככה עבורם. טיפלנו בנושא הזה כבר בכנסת ה20 ואני שמחה שהצלחנו לאשר את התקנות רגע לפני פיזור הכנסת. אני רוצה להודות לכל השותפים על הנכונות והרצון להגיע להבנות. פוליטיקאים צריכים ללמוד מהדיון הזה איך אפשר להגיע להבנות בנושאים לא פשוטים. מה שנשאר לנו עכשיו זה לנצח את הקורונה".

לאה שץ סופר, יו"ר עמותת דיירי הדיור המוגן בישראל אמרה לאחר אישור ההחלטה כי "אני שמחה שהנושא מגיע לקדמת הבמה ומברכת על התקנות שאושרו. עם זאת, קשה לי עם זה ששמונה שנים אחרי אישור החוק עדיין לא הונחו כל התקנות הנוגעות לבתי דיור מוגן. צריך לסיים את הסאגה הזאת".

במהלך הדיונים על התקנות אמר יוסי קפלן, יו"ר איגוד בתי האבות בהתייחס לחלק מהדרישות: "בית דיור מוגן הוא אינו מוסד גריאטרי, הוא בית לכל דבר עבור הדיירים שרובם הגדול מגיעים כעצמאים ורוצים להתנהל ככאלה ובלי הגבלות שאינן נדרשות. עם השנים הם מתבגרים, הצרכים משתנים ואנחנו מבצעים התאמות כנדרש כדי לאפשר להם להישאר בביתם, אבל צריך להיזהר מהצבת דרישות כוללות ומופרזות שלהן עלויות גבוהות. דרישות כאלה יגלגלו את העלויות על הדיירים ויהפכו את הדיור המוגן לנתח של העשירון העליון בלבד, כי אף אחד לא יפעיל בית שאינו כלכלי".

בית אבות דיור מוגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד