י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רגע לפני הפיזור

הישג: תכנית הדגל של ליצמן אושרה בממשלה

רגע לפני שהכנסת מתפזרת, הצליח השר ליצמן להעביר בממשלה את תכניתו למתן מענקים ברכישת דירה יד שנייה בפריפריה. מדובר בנושא שהוכנס לסדר היום ברגע האחרון, הודות למפגש שקיים מוטי בבצ'יק עם הוד בצר, מנכ"לו של בני גנץ | כל הפרטים על מאחורי הקלעים ומה כוללת התכנית

הישג: תכנית הדגל של ליצמן אושרה בממשלה
יעקב ליצמן ומוטי בבצ'יק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הישג חרדי משמעותי: שעות לפיזור הכנסת ושיתוק משרדי הממשלה לתקופת הבחירות, שרי הממשלה אישרו פה אחד את תכנית הדגל של שר השיכון יעקב ליצמן למתן מענקים ברכישת דירה יד שנייה בפריפריה.

השר ליצמן אמר עם אישור התכנית: "אישורה של תכנית המענקים שיזמתי היא צעד נוסף בפעילות למען הפריפריה- מקריית שמונה, דרך עראבה ואילת. במיוחד בעת הזו חשוב לעורר את שוק הדיור ולסייע במענק כספי משמעותי למשפחות צעירות לבנות את ביתן בפריפריה".

עפ”י התוכנית יינתן מענק של 100,000 ש"ח לרוכשי דירת יד שנייה בערי פריפריה, במטרה לחזק את היישובים אשר הוכרו כיישובי עדיפות לאומית הנכללים בקבוצות א1' ו-א2' בתחום הבינוי והשיכון. ביניהם: אילת, קריית שמונה, כפר מנדה, אופקים, בית שאן, דימונה, עכו, נהריה, מגדל העמק, עראבה, כרמיאל ועוד.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי תחילה התוכנית לא עלתה לסדר היום בממשלה, ובלשכת ליצמן הבינו כי אם היא לא תאושר כעת היא לא תאושר בתקופה הקרובה. לשם כך שיר ליצמן את יועצו מוטי בבצ'יק להגיע לסיכומים כדי שהתכנית תעלה לסדר יומה של הממשלה וגם תאושר.

תחילה פנו אל מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, שאמר כי הכנסת נושא חדש לסדר היום, דרושה את אישור שרי כחול לבן, בבצ'יק נפגש עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר, שפעל בין שרי כחול לבן והביא לסיכום שהניב את אישור התכנית פה אחד בממשלה.

התכנית תעודד את הביקושים לדירות בפריפריה וליישובי העדיפות הלאומית ותעניק הזדמנות נדירה למשפחות צעירות חסרות דירה, שכן התכנית מאפשרת אכלוס מיידי בדירות בנויות ומוכנות למגורים.

מענק של 100,000 ש"ח יינתן לכל מי שיוגדר חסר דירה על פי קריטריונים של משרד הבינוי והשיכון, ואשר לא היתה בבעלותו דירה בעשור האחרון, ומחיר הדירה הנרכשת לא גבוה מ-700 אלף ש"ח.

יודגש כי המענקים יינתנו בגין עסקת רכישת דירה שיתקיימו בה התנאים הבאים:

א. מחיר הדירה בין 250,000 ש"ח ל-700,000 ש"ח.
ב. שטח הדירה גדול מ-40 מ"ר.
ג. הדירה ראויה למגורים, כמשמעות מונח זה בתוספת הראשונה לחוק השכירות והשאילה, תשל"א-1971.
ד. אין מדובר ברכש דירה מכוח חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה), תשנ"ט-1998.
ה. הרכישה לא תהיה מקרוב משפחה.
ו. במסגרת העסקה נרכשו כלל הזכויות בדירה, כולל זכויות עתידיות.
ז. מחיר הדירה יבחן על ידי שמאי הבנק ממנו תלקח המשכנתא או מהבנק שבו נרשם רוכש הדירה.

בנוסף, עם קבלת המענק, רוכש הדירה יתחייב לבעלות על הדירה לתקופה של 5 שנים לפחות.

יצוין, כי קבלת המענק לא תפגע בזכאותו של הרוכש לקבל משכנתא מוכוונת, על פי זכאותו האישית ובהתאם לכללי משרד הבינוי והשיכון לעניין זה.

עם אישור הצעת ההחלטה משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר יעבירו לבנקים בימים הקרובים הנחיות ליישום תכנית המענקים.

יעקב ליצמן רכישת דירה מוטי בבצ'יק הוד בצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד