י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אף אחד לא מתייחס"

חרדית בת 12 תקועה בלונדון והאב זועם

נערה חרדית בת 12 מישראל שחגגה את חנוכה בלונדון, לא יכולה לשוב אל משפחתה בירושלים. אביה  אומר ל'בחדרי': "אף אחד לא מתייחס אלי, לבת שלי לא נותנים לחזור, אבל לדאוג לעזה הם יודעים מצוין" | מתנת בת המצווה נעכרה 

חרדית בת 12 תקועה בלונדון והאב זועם
חרדים בשדה התעופה. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ילדה בת 12 ממשפחה חרדית טסה ללונדון לחג החנוכה, ולא יכולה לחזור לארץ כי אין לה אזרחות ישראלית, היא גרה בארץ מגיל כמה שבועות, היא תושבת הארץ אך לא אזרחית, ההורים הם תושבי ירושלים ומחזיקים באזרחות בריטית ואמריקאית, אך מכיוון שהם לא אזרחים, גם הילדים על תקן תושבים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הילדה בת 12 נמצאת בלונדון ומחזיקה באזרחות אמריקאית ובריטית, וכאמור משפחתה גרה בירושלים כבר 15 שנה.

הילדה טסה ללונדון לחג החנוכה, אצל הסבא וסבתא יחד עם בת דודה עם אזרחות ישראלית, שכן חזרה לישראל, אך הילדה בת 12 נמצאת בלונדון ללא יכולת חזרה.

אביה של הילדה סיפר ל'בחדרי חרדים', כי הילדה טסה ללונדון כמתנת בת מצווה יחד עם בת דודה נוספת, שגם נמצאת איתה עכשיו, וגם בת הדודה תקועה שם ללא יכולת חזרה, רק לבת הדודה עם אזרחות ישראלית אישרו לחזור.

"אני עשיתי הכל לפי ההוראות", מספר האב ל'בחדרי חרדים', "וידאתי שיש לילדה אישור לטוס ולחזור, אבל פתאום החליטו לא לתת לחזור למי שאין אזרחות ישראלית, לא נתנו לנו דקה אחת להתכונן, פניתי לחברי כנסת ואף אחד לא התייחס, ישראל יודעת להיות הומנית לעזה ולעוד כל מה מקומות נידחים בעולם, אבל לילדה בת 12 לא נותנים לחזור להורים שלה כי אין לה אזרחות, זה לא אנושיות, היא בת 12 ונמצאת שם כבר שבועיים, אני לא יודע כמה זמן זה יקח, אף אחד לא מנסה אפילו לעזור לנו".

בחורה חרדית לונדון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד