י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרמה בירושלים

בהפגנת 'הפלג הירושלמי': האלוף שלף את נשקו; הרמטכ"ל מגנה

במהלך הפגנת 'הפלג הירושלמי' בירושלים, נקלע למקום, אלוף בצה"ל שעל פי הדיווחים של את נשקו האישי, לאחר שעשרות המפגינים התגודדו סביב רכבו. כוחות יס"מ חילצו אותו מהמקום | הרמטכ"ל כוכבי מגנה את האירוע: "התנהגות הפרועה ושלוחת הרסן" • צפו בחילוץ האלוף

בהפגנת 'הפלג הירושלמי': האלוף שלף את נשקו; הרמטכ"ל מגנה
האלוף ברכבו צילום: ישי ירושלמי, VIP

רכבו של מפקד זרוע היבשה בצה"ל האלוף יואל סטאריק, נקלע הערב (שלישי) לזירת ההפגנה של 'הפלג הירושלמי' סמוך לגשר המיתרים בבירה. לאחר שכמה עשרות מפגינים התגודדו סביבו, הוא חולץ על ידי כוח יס"מ. על פי דיווחים, סטאריק שלף את נשקו האישי במהלך התקרית.

הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה את האירוע וכינה אותו "התנהגות פרועה ושלוחת רסן". מהמשטרה נמסר כי במהלך ההפגנה, זיהו השוטרים כי המפגינים החלו לתקוף את רכב צבאי. השוטרים שפעלו במקום חילצו את הרכב מהמקום והוא המשיך בדרכו. "משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והזכות למחאה אולם מנגד לא תאפשר הפרת סדר בוטה ואלימות".

בהודעה ששיגר דובר צה"ל נאמר כי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, "מגנה בכל תוקף את ההתנהגות הפרועה ושלוחת הרסן כלפי מפקד זרוע היבשה שהתרחשה היום בירושלים. הרמטכ"ל מוקיע ומגנה בחריפות כל סוג של אלימות כלפי לובשי מדים, העושים לילות כימים להגנת אזרחי המדינה".

"אלוף יואל סטריק פועל במשך עשרות שנים למען הגנת המדינה ואזרחיה ובכלל זה הגן לאורך השנים גם על אזרחים מהקבוצה שנהגה באלימות באירוע", נכתב בהודעת הצבא.

מוקדם יותר הודיעו המארגנים כי המחאה הסתיימה. "על דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א מוכרז כעת 'ויחזור לתלמודו'. ציבור המוחים מתבקש לשוב לבית המדרש ולפנות את כל הצמתים", נמסר בהודעת ה'וועדה להצלת עולם התורה'.

במהלך המחאה, בה השתתפו למעלה מאלף מפגיני 'הפלג הירושלמי' נחסמו לסירוגין הערב (שלישי) מספר רחובות בכניסה לירושלים, במחאה על מעצרו של תלמיד הישיבה בצפת בתחילת השבוע. מוקדם יותר חסמו המפגינים את צומת הרחובות יפו/שרי ישראל בבירה. כוחות גדולים של משטרה נפרסו באזור בניסיון להשיב את הסדר הציבורי. המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות.

על פי המשטרה, שני שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שבקבוקים הושלכו לעבר הכוחות שפעלו במחאה. מנגד, המפגינים טוענים כי המשטרה משתמשת בכוח בלתי סביר. שני מפגינים נעצרו "כוחות משטרה רבים ממשיכים בפעילות במקום במטרה להשיב את הסדר", נמסר מהמשטרה. לפני זמן קצר הצליחו המפגינים לחסום את צומת גשר המיתרים. במשטרה ממליצים לנהגים להשתמש בדרכים חלופיות.

הפגנת חרדים הפלג הירושלמי מעצר עריק עריק חרדי אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד