י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיימו משמרת בבית החולים

אפקט הפיגוע בשומרון? נהגי אוטובוס ערביים הותקפו

המתיחות בין המתיישבים לערבים לשיא חדש, אמש הותקפו נהגי אוטובוס הערביים המועסקים בחברת 'אגד תעבורה' לאחר שבוצע וידוא כי הם אכן בני המגזר • באגד תעבורה כואבים: "אין שום סיבה שהוא יסיים את המשמרת שלו בבית החולים"

אפקט הפיגוע בשומרון? נהגי אוטובוס ערביים הותקפו
נהג אוטובוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

בצל הפיגוע המזעזע בו רצחו מחבלים בני עוולה את אסתר הורגן הי"ד, ובצל המרדף המשטרתי שהוביל למותו של אהוביה סנדק ז"ל, האווירה בקרב המתיישבים כמו גם בגוש עציון הולכת ומתלהטת.

בעוד ברחבי הארץ התארגנו הפגנות מחאה ספונטניות, ואף הוצגו מיצגים שהצהירו 'חיי מתנחלים חשובים', אמש (שני) הותקפו נהגים ערביים העובדים בחברת 'אגד תעבורה' בגוש עציון.

ב'אגד תעבורה' אמרו: "זה לא שניים ולא שלושה. זה לא קומץ. זו קבוצה ששמה לעצמה מטרה, שתכננה ושאפילו שלחה נציג לבדוק את המבטא של הנהג לפני שהיא מאששת את החשד שלה ותוקפת. נהג צריך לנהוג ולהסיע אנשים ממקום למקום. אין שום סיבה שהוא יסיים את המשמרת שלו בבית החולים. אין שום סיבה שהוא יאויים, יותקף, יפצע או אפילו יחשוש לחייו, זו גם לא הפעם הראשונה, ולא השנייה. זה קורה יותר מדי פעמים. כשלכולנו ברור שאפילו פעם אחת היא יותר מדי".

מנכ"ל אגד תעבורה, גדעון מזרחי, אמר בגובה לתקיפות: "אנחנו חברת תחבורה ציבורית, יש לנו משימה אחת והיא לתת שירות לנוסעים בכל מקום שבו אנחנו פועלים, אבל ראוי לומר שיש כאן בעיה והבעיה הזו דורשת פיתרון. אי אפשר להסתיר אותה ואי אפשר לכסות או לתרץ אותה, ואנחנו דורשים מכוחות הביטחון וממשרד התחבורה לטפל בבעיה הזו באופן מיידי".

יו"ר ועד הנהגים בגוש עציון, קוקאס מוחמד אמר: "כמעט רצחו כאן נהג בגלל שהוא ערבי. תקפו אותו, ריססו אותו בספריי ושלפו עליו אקדח. 'הפשע' היחיד שלו הוא שהוא ערבי. כיהודים, אתם הראשונים לדעת מה זו שנאה ולמה היא יכולה לגרום. הגיע הזמן לומר די! מספיק עם זה," עוד הוסיף "לא בסמכות שלנו לומר מהי דרך הטיפול, אבל הבעיה צריכה להיות מטופלת כאן ועכשיו, אנחנו מאחלים לנהגים שלנו בריאות והחלמה פיזית ונפשית".

מתנחלים תקיפת ערבים תג מחיר נהג אוטובוס ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד