י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תקווה לשינוי בחיים

חשים בחסימה? כך תפתרו את הבעיה מהשורש

בעקבות חסימות המונעות מאיתנו לתפור בעיות בחיים, אנו מנסים להתמודד איתם אך ללא הצלחה, כיצד נצליח לגבור על החסמים הללו? והיכן נמצא הקושי הגדול? | השלבים לעשייה נכונה שתתן לכם תקווה לשנות את החיים

חשים בחסימה? כך תפתרו את הבעיה מהשורש
יושב וחושב צילום: unsplash

החסמים שמונעים מאיתנו לפתור בעיות, בואו ללמוד איך להתמודד איתם, וכבר לפתור את הבעיות שלנו בקלות...

היום אני רוצה לשתף אותך בערך מטורף שיעזור לך לפתור בעיות בצורה קלילה ופשוטה מהשורש. ראשית אני רוצה להקדים שפתרון בעיות הוא לא משהו כל כך מסובך ומורכב שקשה לעשות אותו. אז אם כן למה אנחנו נתקעים כל כך הרבה פעמים, ולא פותרים את הבעיות שמעיקות עלינו כל כך? היכן נמצא, הקושי הגדול?

ההסבר לכך הוא, שיש לנו חסמים בראש שאומרים לנו אל תנסה! כן יש לנו כל מיני חסמים שתוקעים אותנו במקום, ולא נותנים לנו מרחב עשייה. החסמים שיושבים לנו בראש אומרים לנו, אין סיכוי אז למה לנסות?!

אף אחד לא שובר בטון עם מזלג! זה לא אפשרי, זה מאמץ שווא. אז אם אנו חושבים בראש, שפעולה מסוימת תוביל אותנו למאמץ שווא, לא נתאמץ לעשות אותה. מה לא נכון בגישה הזאת? שחוסר העשייה לא נובע מתהליך מחשבתי רציונאלי שבחן את כל האפשרויות שיש בשטח, והוביל אותנו להחלטה נבונה, ש... לא כדי לנו לפעול.

אלא הוא נובע בעיקר מהחסמים שלנו. כמובן שיש לנו "הסבר הגיוני" למה לא כדאי לנו לפעול. אבל ההסבר ההגיוני נובע מהחסמים שלנו. אנחנו משלים את עצמנו שחוסר העשייה שלנו נובע מתהליך הגיוני, ולא בוחנים באמת מניין הוא נובע. כשנהיה מודעים לכך, יש לנו יותר סיכוי לפעול על אף החסמים.

אם אתם מאוד סקפטיים ואפילו מיואשים מתהליכים שונים, כדאי שתדעו מה צריך לעשות, ובכך החסמים הגדולים שלכם יחלו לדעוך, ואת מקומם תתפוס התקווה.

שלב ראשון, כשיש לנו בעיה לבחון כמה אפשרויות לפתרון הבעיה, לכתוב לפחות חמש אפשרויות שאנו יכולים דרכם לפתור את הבעיה.

שלב שני, להתחיל לקחת פעולה אחת או שתיים מהרשימה וליישם. אם ישנה פעולה מסוימת שקשה לנו מאוד לעשות אותה, ננסה לבחון אלו פחדים עולים לנו בעקבות הפעולה, ולא לוותר עליה, אלא לעשות אותה בהדרגה. בחתיכות קטנות.

וכך להתמודד עם החסמים שלנו, ולהתחיל לפתור בעיות.

צריך לזכור: אם לא נפתור את החסמים שלנו הם ילוו אותנו לכל החיים. ולכן כדאי להתמודד איתם עכשיו ולחיות טוב יותר, מאשר לשאת אותם על כתפנו חיים שלמים... תבחרו!

בהצלחה רבה

מאת: דוד ואזאנא, מומחה ביצירת שינוי שמוביל ליציבות וביטחון לאורך זמן!

חסימה פתרון בעיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד