י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ומי האשם במשבר

סקרים ראשונים לבחירות 2021: סער נצמד לנתניהו

שעות לפני שהכנסת תתפזר לבחירות רביעיות בתוך שנתיים, בצל גל התחלואה המזנק, מתפרסמים שני סקרים שלא מבשרים טובות לכמה אישים במערכת הפוליטית. בסקר כאן 11, סער בפער של 3% מנתניהו בהתאמה לראשות הממשלה. הוא ממשיך להתחזק במנדטים על חשבון הליכוד וימינה

סקרים ראשונים לבחירות 2021: סער נצמד לנתניהו
ספירת הקולות בוועדת הבחירות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כאילו לא מספיק לנו המצב הבריאותי הרעוע בארץ, ואתמול (שני) לאחר חצות כשלה הקואליציה בהעברת החוק שימנע את פיזור הכנסת. בבגידה של חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד ושל שלושה חברי כנסת מכחול לבן- בגידה שעוד תדובר רבות, גברה האופוזיציה ובכך סללה את הדרך למערכת בחירות נוספת- רביעית בשנתיים האחרונות. וכמו שאמרו ליצני הדור, בחירות זה אירוע נדיר שקורה פעם בחצי שנה.

ואיך תראה מפת המנדטים בבחירות הקרובות?

מסקר שערך מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע, עבור 'חדשות 12' עולה, כי הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת את מספר המנדטים הגדול ביותר - 29 מנדטים, בעוד שמפלגתו של גדעון סער ממצבת את עצמה במקום השני אך בהפרש משמעותי ומקבלת 18 מנדטים. יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד עם 16 מנדטים.

הנפגע הגדול מהמהלך של סער, הוא ללא ספק נפתלי בנט שמפלגתו ימינה מקבלת 13 מנדטים בלבד, לעומת למעלה מ-20 שחזו לה הסקרים עד כה. הרשימה הערבית המשותפת עם 11 מנדטים בלבד.

בגוש החרדי אין שינויים דרמטיים, וש"ס מקבלת 8 מנדטים כמו גם יהדות התורה. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים. מרצ מקבלת 5 מנדטים, כמו גם כחול לבן של בני גנץ שרושמת שיא שלילי גם בסקר זה ומקבלת 5 מנדטים אף היא.

העבודה (1.7%), גשר של אורלי לוי אביקסיס (0.2%) והבית היהודי של רפי פרץ (0.1%) לא עוברות את אחוז החסימה.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 58 מנדטים, גוש השמאל עם 26 מנדטים, סער עם 18, ליברמן עם 7 והערבים עם 11.

במידה ורון חולדאי יקים מפלגה ורשימת רע"מ תתמודד באופן עצמאי, לא יהיו שינויים של ממש במפת המנדטים, וגוש הימין לא ייפגע מכך. מהסקר עולה כי מפלגתו של חולדאי תקח מנדטים מסער, לפיד, כחול לבן ומרצ.

על פי הסקר, בתרחיש כזה הליכוד יקבל 29 מנדטים, סער יחלש בשני מנדטים וירד ל-16 כמו גם יאיר לפיד שייחלש בשני מנדטים וירד ל-14. ימינה עם 13 והרשימה המשותפת עם 11.

ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, חולדאי עם 6 מנדטים ומרצ וכחול לבן מגרדות את אחוז החסימה מלמעלה עם 4 מנדטים לכל אחת. רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.9% בלבד.

בחלוקה לגושים, גוש הימין כאמור לא נפגע ומקבל 58 מנדטים, גוש השמאל עם 30, סער עם 16, ליברמן עם 7 והערבים עם 11.

עוד נשאלו משתתפי הסקר, מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים בעת הזאת לתפקד כראש הממשלה? בנימין נתניהו זוכה ל-33% גדעון סערב-16%, יאיר לפיד עם 12%, נפתלי בנט - 8%, בני גנץ - 4%. אף אחד מהם 18%. ו-9% השיבו - לא יודע.

כן נשאלו הנסקרים, "מי לדעתך הוא האשם העיקרי בהקדמת הבחירות הצפויה?", 38% מהמשיבים מאשימים את בנימין נתניהו, 20% את בני גנץ. 28% מאשימים את שניהם במידה שווה. 14% השיבו - לא יודע מי האשם.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע, בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 575 נשאלים טעות דגימה 4.2%-+ מועד איסוף הנתונים: 22 בדצמבר 2020.

סקר כאן 11: גדעון סער נצמד לנתניהו בהתאמה לראשות הממשלה

מסקר שפורסם הערב (שלישי) בחדשות הערב של 'כאן 11', עולה כי גדעון סער מזנק בהתאמה לראשות הממשלה ונצמד לנתניהו.

על פי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת, אך נחלשת משמעותית ומקבלת 28 מנדטים. תקווה חדשה-אחדות לישראל בראשות גדעון סער ממקמת את עצמה במקום השני עם 20 מנדטים, זאת על חשבון ימינה של נפתלי בנט שמשנה קידומת וצונחת ל-15 מנדטים, הרבה יותר ממה שהיא שווה היום, אך גם הרבה פחות ממה שניבאו לה הסקרים עד כה.

יש עתיד–תל"ם בראשות יאיר לפיד נפגעת גם היא ממפלגתו של סער ומקבלת 13 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת יורדת ומקבלת 11 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי נחלש גם הוא, כשש"ס מקבלת 8 מנדטים ויהדות התורה 7 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ עם שיא שלילי של 6 מנדטים, כמו גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שנחלשת ומקבלת 6 מנדטים ומרצ שמקבלת 6 מנדטים גם היא.

בשאלה מי מתאים יותר לכהן כראש ממשלת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל 39% מקולות הנשאלים, בעוד שסער נצמד אליו עם 36% מהמשיבים.

עם זאת, מרבית מהנשאלים (43%) סבורים כי בנימין נתניהו הוא האשם בפיזור הכנסת, בעוד מעטים מהם (18%) סבורים שזו אשמתו של בני גנץ.

סקר קנטאר מדיה ישראל בוצע בעבור כאן 11 בשיטות סטטיסטיות מוכרות לעריכת סקרים בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. על הסקר ענו 550 משיבים מתוך 2977 שהתבקשו לענות. טעות הדגימה 4.4%+/-. מועד איסוף הנתונים 22 בדצמבר 2020.

בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד