ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
השוטרים נאלמו דום

תיעוד סוריאליסטי: 'חבורה' בסוגיית עגלה ערופה בצל המכת"זית

הפלג הירושלמי קיים הערב הפגנה סוערת בבירה. הבואש הותז, פרסות הסוסים מחצו, המעצרים הנרחבים בוצעו אף הם, כל זה לא מנע מהאברך לקיים מצוות מחאה באמירת 'חבורה' מיוחדת בענייני עגלה ערופה והמסתעף בצל המכת"זית • תיעוד שלא רואים בכל יום

תיעוד סוריאליסטי: 'חבורה' בסוגיית עגלה ערופה בצל המכת"זית
הפגנת הפלג הירושלמי בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ירושלים סערה היום (שלישי), כפי שלא סערה זה זמן רב, וזאת בעקבות הפגנה שקיימו בני 'הפלג הירושלמי', כמחאה על מעצרו של תלמיד ישיבה בן 20 שנעצר בעוון עריקות. ההפגנות לוו באלימות קשה והתזת בואש, כמו גם נשקו של אלוף פיקוד זרוע יבשה יואל סטריק שנשלף כאיום.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד סוריאליסטי מהתרחשויות מאחורי המכת"זית, שהבאישה את המפגינים ואת האזור כולו. כאשר בצל כל ההמולה התיישבו על הכביש מספר בחורים, שהאזינו ברוב קשב לשקלא וטריא ב'חבורה' מיוחדת בסוגיית 'עגלה ערופה' והמסתעף, כשהשוטרים הניצבים מסביב לא מצליחים לפעול מול חשקת התורה העצומה, תוך כדי קיום מצוות המחאה.

יצוין, כי מוקדם יותר הערב הגיבו מספר חברי כנסת, ומחו על ההתנהלות הברוטאלית של כוחות המשטרה, אשר כמעט ולא מתערבת בהפגנות השמאל הנערכות מידי שבוע בתקופה האחרונה, מול אלימות קשה שהופנתה היום כלפי המפגינים בני המגזר החרדי.

האלימות הייתה כה חריגה, שאפילו הח"כ הדגלאי אליהו ברוכי יצא להגנת המפגינים ואמר: "מה עמדתי על הפגנות הפלג הירושלמי? אני לא חושב שאחדש משהו. מעצם היותי חבר כנסת בדגל התורה זה די ברור מה עמדתי, אבל 'להיכנס בהם' בכל הכוח כשכמעט מידי יום חוסמים פה כבישים ושכונות שלמות? היכן כל חבריי בוועדת הפנים שזעמו על עצם השימוש במכת"זיות גם כשהן מכילות מים. בואש? למה מה קרה?".

 

חבורה מכתזית משטרה הפלג הירושלמי הפגנות הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד