ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
יחקרו את עצמם?

משפחת סנדק: לחקור את השוטרים בחשד לרצח

יממה לאחר הטרגדיה המצערת, בה ננגח הרכב במהלך מרדף משטרתי בו ישב הנער אהוביה סנדק ז"ל, הגישו בני משפחתו תלונה למח"ש לחקור את השוטרים שהשתתפו במרדף בחשד לרצח על כל המשתמע מכך, כולל מעצר השוטרים במהלך החקירה | המשטרה: "נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע"

משפחת סנדק: לחקור את השוטרים בחשד לרצח
שוטרים בזירת התאונה בבנימין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול התרחשה טרגדיה מצערת עת רכב משטרתי ניהל מרדף אחר רכב בו ישבו 5 נערים, המזוהים כ'נוער הגבעות', במהלך המרדף ננגח רכבם של הנערים והתהפך. הנערים התחננו במשך שעה ארוכה בפני השוטרים כי הם היו חמישה, ורק לאחר זמן רב נמצאה גופתו של אהוביה סנדק ז"ל מתחת לרכב.

הערב (שלישי) במהלך על שבעה על בנם פנו משפחת הנער בדרישה מהמחלקה לחקירת שוטרים לחקור את השוטרים בחשד לרצח.

המשפחה הגישה היום את התלונה למח"ש באמצעות עורך הדין מנשה יאדו מארגון חוננו, תלונה בה הם דורשים כאמור לחוקר את השוטרים שניהלו את המרדף בגין עבירת רצח.

בתלונה נכתב כי: "המידע שנמצא ברשותנו כעת ואין ספק כי נמצא גם בידי רשויות החקירה מלמד ברורות כדלקמן: הרכב המשטרתי נגח מאחור ברכב בו נסעו הנערים. הנגיחה בוצעה המהירות גבוה. הנגיחה הדפה עשרות מטרים את הרב בו נסעו הנערים. כתוצאה מהניגוח נהרג אהוביה ז"ל. נסיבות אלו מקימות חזקה לאדישות מצד השוטר המנגח לתוצאה המסתברת ביותר של מוות".

"עם כל הכאב בהחשדה של שוטר בעבירת רצח, זו המסקנה העולה ברורות מתוך הראיות ואין מנוס מחקירה באישום זה." ציין עו"ד יאדו, ודרש ממח"ש לעצור את השוטרים ולנהל את החקירה כשהם עצורים, כמו כל תיק רצח אחר.

עם הגשת התלונה אמר יאדו "הגשנו במשרדי מח"ש בירושלים תלונה על רצח בגין ההרג של אהוביה סנדק אתמול במרדף המשטרתי, התלונה מוגשת אחרי שביצענו חקירות גם באמצעות אנשי מקצוע לגבי אירוע. יש ראיות טובות וברורות שאנחנו מניחים שנמצאים גם בידי מח"ש, שמקימות את הרכבים העובדתים של עבירת הרצח, הראיות מקימות חזקה לאדישות לגבי התוצאה המסתברת של מוות, מכאן יש לחקור בחשד לרצח וממילא יש לעצור את החשודים".

"יש לאסוף את כל הראיות מהזירה אנחנו מאמינים ומקווים שתעשה חקירה אפקטיבית. אנחנו חושבים שהחקירה יכולה להיות קצרה מאוד הנתונים בשטח הם מאוד מאוד ברורים אנחנו כמובן דרשנו שהמשטרה תמשוך ידיה מכל פעילות חקירה של המוות הזה שללא ספק נגרם מתוצאה ממעשה של שוטר." אמר עורך הדין לסיכום.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים לעבר רכב בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בסמוך למקום ביצע חסימה של ציר הנסיעה עם הרכב המשטרתי. משזיהו את הרכב עם החשודים הורו לו לעצור, אולם נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים והמשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא עוקף את החסימה בנסיעה על שולי הכביש וממשיך במנוסתו".

לגרסת המשטרה, "הבלשים החלו בנסיעה בעקבותיו ובסמוך לצומת רימונים התרחשה תאונה במהלכה הרכב האזרחי התהפך. במקום נקבע מותו של אחד הנוסעים ו-4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. חוקרי מז"פ, בוחני התנועה וגורמי חקירה נוספים הגיעו לזירת התאונה לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע".

אהוביה סנדק חשד לרצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד