ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כעת זה רשמי וסופי

ממשלת האחדות כשלה: הכנסת ה-23 פוזרה; הבחירות בערב פסח

ממשלת האחדות הפריטטית נכשלה וקרסה בקול רעש גדול לעבר בחירות רביעיות בתוך שנתיים. הבחירות תתקיימנה בי' בניסן. ספירת הקולות תימשך לתוך חול המועד | יו"ר הכנסת קורא: "להימנע מלהחריף את המתחים; לנהל בחירות באופן מסודר וללא גילויי אלימות" • צפו בתיעוד

ממשלת האחדות כשלה: הכנסת ה-23 פוזרה; הבחירות בערב פסח
מליאת הכנסת ה-23 ביום פיזורה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

זה סופי וסגור: הכנסת ה-23 פוזרה באופן מעשי לאחר תשעה חודשים וששה ימים והבחירות לכנסת ה-24 יוצאות לדרך והן תתקיימנה בעוד 91 יום בתאריך י' ניסן (23 בדצמבר) לאחר שהניסיונות לבלום את הפיזור עד אתמול כשלו.

מדובר בהיסטוריה כשלראשונה הכנסת תתפזר מכוח אי העברת תקציב המדינה, כשעד כה הכנסות כולן, פוזרו על ידי חוקי פיזור או בתום קדנציה מלאה של הממשלה, מה שהיה לדבר נדיר.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, נשא דברי סיום בישיבת המליאה לפיזור הכנסת ה-23 ואמר: "בשעה 00:00 תם המנדט, ומשלא אושר תקציב המדינה לשנת 2020, אני מכריז על התפזרות הכנסת ה-23. אנו מצויים בתקופה מורכבת ומרובת אתגרים, ועם זאת גם מרובת מחלוקות. המחלוקות הקיימות בציבור, מצאו את ביטוין באופן טבעי גם כאן בבניין הזה".

לדבריו, "אנו יוצאים למערכת בחירות לא פשוטה, אני קורא מכאן לכל אחת ואחד מאיתנו, וכל אחת ואחד מאזרחי ישראל – להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות".

"אני מודה לכלל חברות וחברי הכנסת, הנהלת הכנסת ועובדי הכנסת על המאמץ הגדול לקיים שגרה פרלמנטרית בתנאים מסובכים של תקופה מאתגרת זו". כך יו"ר הכנסת שהחזיק בתפקיד במשך תשעה חודשים.

הבחירות כאמור תתקיימנה ארבעה ימים בלבד לפני ליל הסדר, דבר שיקשה במעט על הציבור החרדי, לפעול לגייס עובדים לקלפיות ולהליך ספירת הקולות, שיימשכו אל תוך חול המועד.

הניסיונות שנעשו בימים האחרונים למנוע את הבחירות, לפחות בשבועיים, נדחו, זאת לאחר שבכחול לבן חזרו בהם מהסיכומים מול הליכוד והציבו מספר תנאים שנתניהו לא יכול היה להרשות לעצמו לעמוד בהם.

המפה הפוליטית מלאה בתככים, כאשר סימני שאלה רבים בכל הנוגע למפת הגושים, לעתיד כחול לבן, למפלגות של נפתלי בנט וגדעון סער. כשכל אלה יתחילו להתבהר בימים הקרובים ובשיאם בעת הגשת הרשימות 45 ימים קודם יום הבחירות.

עוד נושא שילווה את הבחירות הוא נגיף הקורונה, כשבוועדת הבחירות נאלצים להתמודד עם האתגר הבריאותי ולמצוא דרכים לקיים מערכת בחירות כשאלפי מבודדים וחולים יאלצו לממש את זכותם הדמוקרטית בדרך בטוחה כלשהי מבלי לסכן את הסובבים.

פיזור הכנסת יריב לוין בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד