י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ממשיך את המסורת

ראש העיר נעצר בחשד לניהול ארגון פשע מתוך בניין העירייה

ראש העיר היוצא של ריו דה ז'ניירו, הידוע כבעל בריתו של נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, נעצר בחשד לעבירת שחיתות חמורה וניהול ארגון פשע וכל זאת מתוך בניין העירייה 

ראש העיר נעצר בחשד לניהול ארגון פשע מתוך בניין העירייה
משטרה בברזיל צילום: pixabay

ראש העיר, ריו דה ז'ניירו, מרסלו קריבלה, נעצר אתמול (שלישי) בחשד למעילה בהיקף ענק של לפחות 9.7 מיליון דולר. דבר מעצרו, גורם לסערה פוליטית בברזיל.

חומרים שנתפסו, נתוני שיחות טלפון, דו"חות מודיעין, חומר פיננסי ועדויות של משתפי פעולה גילו את קיומו של ארגון פשיעה שהונהג על ידי קריבלה, ופעל בעירייה מאז 2017, כך על פי הודעת הפרקליטות הציבורית של ריו דה ז'נרו.

הבישוף האוונגליסטי, מרסלו קריבלה, שהפך לפוליטיקאי אמור היה לעזוב את תפקידו ב-1 בינואר לאחר שהפסיד ליריבו, אדוארדו פיז. התבוסה הגיעה למרות הגיבוי של הנשיא ז'איר בולסונרו, השואב תמיכה רחבה מקהילות אוונגליסטיות.

על פי הדיווח שוטרים הגיעו לביתו של קריבלה בשעה 6 בבוקר, כך דווח בערוץ הטלוויזיה המקומי. אחרי שבחודש ספטמבר הם ביקרו בביתו ובמשרדו של ראש העיר כדי לאסוף מסמכים הקשורים לחקירה.

קריבלה, נשוי ואב לארבעה, אמר לעיתונאים עם הגעתו לתחנת משטרת ריו ביום שלישי כי מעצרו אינו הוגן. הוא טען שהאשמות לא נכונות, והאשים תאגידים ולוביסטים שנלחמו בו והפלילו אותו, כי הוא לא נתן להם מה שהם ביקשו ממנו.

"אני ראש העיר שנלחם בשחיתות בריו דה ז'נרו", אמר קריבלה כשנכנס לתחנת המשטרה, תוך שהוא מכנה את מעצרו 'רדיפה פוליטית'.

חקירות שנערכו מוקדם יותר השנה גילו כי קריבלה שמר על קשר הדוק לרפאל אלבס, איש עסקים שנעצר אף הוא ביום שלישי. החוקרים טענו כי אלבס החליט אילו חברות יזכו בחוזים, והבטיח להעניק אותם בתמורה לתשלומים. אלבס מעולם לא מילא תפקיד רשמי, אך אחיו היה ראש לשכת התיירות בעיר והוא ערך פגישות תכופות עם קריבלה.

התובעים האשימו את קריבלה, אלבס וארבעה אנשים נוספים, כולל מפקד המשטרה בדימוס פרננדו מוראס; הגזבר לשעבר של קמפיין הבחירות של קריבלה, מאורו מקדו; ואנשי העסקים אדנור גונסלבס דוס סנטוס, וכריסטיאנו סטוקלר קמפוס, בגין האשמות הכוללות שחיתות, הונאת מכרזים פומביים, שימוש לא חוקי בכספים והלבנת הון.

יש לציין כי חקירות שחיתות בשנים האחרונות הביאו לכלא חמישה מראשי ריו דה ז'נרו לשעבר. אחד מהם עדיין מאחורי סורג ובריח.

ריו דה ז'נירו ז'איר בולסונרו פרשת שחיתות עבירות שחיתות ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד