י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רגע לפני התפזרות הכנסת

אושר: אשקלון תיכלל באזור עדיפות לאומית

ברגע האחרון: הממשלה אישרה אמש את ההצעה לסייע לעיר אשקלון ולהגדירה כאזור בעל עדיפות לאומית | בין השאר מענקים יוענקו לעסקים שיעתיקו את פעילותם לעיר ויינתן דגש על פריון התעשייה המקומית

אושר: אשקלון תיכלל באזור עדיפות לאומית
אשקלון צילום: ויקימדיה

רגע לפני התפזרותה, הממשלה אישרה אמש (שלישי) את הצעת המחליטים לסיוע לעיר אשקלון. במסגרת ההחלטה יוגדרו אזורי התעשייה של העיר אשקלון כאזור פיתוח א’ והעיר עצמה תיכלל באזור עדיפות לאומית, מה שיאפשר למשקיעים, יזמים ובעלי עסקים בתעשייה לקבל מענקים ייעודיים ויגביר את הכדאיות להקמת עסקים בעיר.

תיקון החוק לעידוד השקעות הון מקנה מענקים למפעלים וכן הטבות מס אשר יסייעו במשיכת משקיעים ובכלל זה משקיעים זרים, יזמים ובעלי עסקים בתעשייה להקים או להעתיק את פעילותם לעיר, וישפר את יכולתם של מפעלים להתמודד באופן תחרותי בשווקים מקומיים ובין-לאומיים באמצעות השקעות הון ושיפור פריון העבודה.

כמו כן, החלטה זו תאפשר למשרד הכלכלה והתעשייה לתמוך בתושבי העיר באמצעות מגוון מסלולי סיוע, ביניהם עידוד תעסוקה איכותית, העלאת הפריון בתעשייה ותמיכה בייצוא.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ אמר כי "הצעת המחליטים שאושרה היום בממשלה, חשובה במיוחד בעת הזו של משבר הקורונה, שפוגע בתעשייה ובכלכלה, במיוחד באוכלוסיות המוחלשות והפריפריה".

השר פרץ הוסיף כי "כתושב העוטף שמודע לקשיים של בעלי העסקים ופיתוח אזורי תעשייה, אני שמח על ההחלטה ומקווה שבקרוב חברות בינלאומיות יגיעו לאשקלון ויקבעו את מפעלי הייצור והפיתוח שלהם בעיר אשקלון וייצרו אלפי מקומות עבודה חדשים לאזור".

אשקלון עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד