כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
'ניקח אותם עם פיג'מות'

משפחות רבות תקועות: ההגבלות על השבים מחו"ל מעוררות דילמות לא פשוטות

המוטציה החדשה שהתגלתה, לצד התחלואה המזנקת בבריטניה הביאה את הממשלה לאסור על אזרחים בריטיים לשוב לארץ | מעדויות שהגיעו לידי 'בחדרי' עולה כי כתוצאה מההחלטה, תושבים חרדים רבים שאינם אזרחים אך מתגוררים בארץ אינם יכולים לשוב לחיק משפחותיהם

משפחות רבות תקועות: ההגבלות על השבים מחו"ל מעוררות דילמות לא פשוטות
תיעוד מנתב"ג בעידן הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

האיסור שהוטל על אזרחים בריטים להיכנס לארץ, מסתבר שגרם למקרים לא פשוטים והפרדה בין בני משפחה. בשעות האחרונות הגיעו לידי "בחדרי חרדים" עדויות רבות על משפחות חרדיות שנתקלו בדילמה חמורה. 

למשל, אחת העדויות שהגיעו היא מאימא חרדית לארבעה ילדים שהגדול רק בן-6, שסיפרה כי היא טסה יחד עם בעלה ללונדון לבקר את ההורים של שני הצדדים, מאחר והם לא פגשו אותם זמן רב עקב התפשטות נגיף הקורונה, לפני כמה ימים הם החליטו לטוס ליומיים כדי לבקר את ההורים שנמצאים לבד בבית בלונדון מכיוון שהילדים האחרים המתגוררים במקומות רחוקים לא יכלו להגיע להורים בגלל שהם הקפידו על הכללים.

ההורים ניסו לחזור לארץ, אך כאמור, הכניסה לבעלי דרכון בריטי נאסרה, מאחר וההורים אינם אזרחים ישראלים, אלא תושבים הנמצאים בארץ עם ויזה. האמא סיפרה ל"בחדרי חרדים" בבכי כי הילדים שלה מפוזרים אצל קרובי משפחה, הילד הקטן בן שנה, והכי גדול בן 6, ויש עוד שניים באמצע, הם בוכים ורוצים את אמא שלהם, אחד הילדים אלרגי למאכלים שונים, וצריך להקפיד לגבי מה הוא אוכל, האמא חוששת כי בהיעדר מעקב, הילד יכול להגיע למצב קשה אם יאכל משהו אסור.

האמא אמרה בבכי "הוא בן 3 ומרטיב במיטה בלילה, הוא אלרגי למלא דברים, אם הייתי יודעת שלא אוכל לחזור לא הייתי טסה ללונדון, בסך הכל טסנו ליומיים, פיזרנו את הילדים אצל קרובי משפחה, ועכשיו ארבעת הילדים בוכים ללא הפסקה".

האמא סיפרה כי לידיעתה עוד משפחות רבות נמצאות באותה בעיה, וכי הם מתכננים לקחת את הילדים עם פיג'מות להפגין אל מול משרדי הממשלה כדי שיזעקו את זעקתם.

בריטניה קורונה הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד