י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בחירות 2021

סקר חדש מהבוקר: גוש 'לא ביבי' זוכה ל-62 מנדטים

גוש נתניהו רחוק מ-61 מנדטים הדרושים להרכבת הממשלה כך עולה מסקר שמתפרסם הבוקר, למחרת פיזור הכנסת • 30% ממשתפי הסקר משוכנעים שישנו את הצבעתם בבחירות הקרובות

סקר חדש מהבוקר: גוש 'לא ביבי' זוכה ל-62 מנדטים
בנימין נתניהו בקלפי צילום: Marc Israel Sellem/POOL

דה ז'ה וו? ישראל הולכת לבחירות שוב. אמש (שלישי) התפזרה הכנסת ה-23 לאחר שלא הושגו הסכמות בין כחול לבן והליכוד. הבחירות לכנסת ה-24 יתקיימו בעוד שלושה חודשים בדיוק, ארבעה ימים לפני ליל הסדר.

סקר מיוחד שנערך עבור התכנית 'שבע-תשע' ברדיו 103fm מציג תמונת גושים מעניינת, לפיה גוש 'לא ביבי' גובר על גוש הימין בראשות נתניהו בפער גדול.

מהסקר, שערך מנחם לזר, מנהל מכון הסקרים 'פאנלס פוליטיקס', מפלגת הליכוד זוכה ל-28 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת, כך שגוש הימין בראשות נתניהו זוכה ל-44 מנדטים בלבד. נפתלי בנט העומד בראשות ימינה טרם הכריז האם בכוונתו לשבת בממשלה עם נתניהו, אך על פי הסקר הוא זוכה ל-14 מנדטים ואין ביכולתו לשנות את המפה הפוליטית.

לעומת זאת, תקווה חדשה בראשות גדעון סער זוכה ל-18 מנדטים והיא המפלגה השנייה בגודלה. יש עתיד עם 15 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 11, ישראל ביתנו עם 7 מנדטים ומרצ עם 6. כחול לבן בתחתית ברשימה עם 5 מנדטים, בקושי רב עוברת את אחוז החסימה.

 

הכנסת ה-23 התפזרה אמש (שלישי) בחצות לאחר כישלון הניסיון להגיע לפשרה שתדחה את העברת התקציב. הכנסת היוצאת פעלה תשעה חודשים ו-6 ימים בלבד לפני פיזורה.

בנאום שנשא אמש ראש הממשלה נתניהו הוא הבהיר: "אנחנו נגד בחירות. זאת החלטה שגויה של כחול לבן אבל אם כופים עלינו בחירות אני מבטיח לכם שאנחנו ננצח'. למרות זאת, על פי הסקר גוש הימין אמנם גדל, אך כך גם הסכנה שנתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. אם כן, מצפה לנו מסע ארוך עד להרכבת הממשלה".

בעוד שלושה חודשים אזרחי ישראל ילכו שוב לקלפי, ובתקווה תוקם ממשלה יציבה וחזקה בתום ארבע מערכות בחירות קשות.

בשאלה 'האם בבחירות הבאות תשנה את דעתך', 30 אחוז בטוחים שכן, ו-24 אחוז בטוחים שלא. מתוך המשיבים שבטוחים כי ישנו את הצבעתם בבחירות הבאות, 57% הצביעו בבחירות מרץ 2020 לכחול לבן, 35% לרשימה המשותפת ו-25% לליכוד. כמו כן, 16 אחוז ממצביעי יהדות התורה, 15% ממצביעי ימינה, 12% מש"ס ובתחתית הרשימה 9% מישראל ביתנו.

הסקר נערך אמש (שלישי), והשתתפו בו 514 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,100 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.

סקר ביבי נתניהו בלוק הימין בחירות 2021 גדעון סער יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד