י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בני ברק: דרישה להפסיק הבניה במתחם 'צ'מפיון'

המשרד להגנת הסביבה קורא לעיריית בני ברק: לעצור עבודות החפירה במתחם 'צ'מפיון' ברחוב ברוך הירש בצפון העיר, מחשש כי במקום נמצאת קרקע מזוהמת • דורשים ביצוע סקר קרקע, כנדרש

מקום מזוהם? מתחם 'צ'מפיון'
מקום מזוהם? מתחם 'צ'מפיון'

מנהל מחוז תל-אביב במשרד להגנת הסביבה, ברוך ובר, שלח מכתב לעיריית בני ברק, בבקשה לעצור את עבודות החפירה במתחם 'צ'מפיון', מחשש כי במקום נמצאת קרקע מזוהמת.

בין היתר מצוין במכתב, כי המתחם ברחוב ברוך הירש בבני ברק, שבו עתידים להיבנות מגדלי משרדים, נמצא באזור תעשייה בו פועלים ופעלו בעבר עסקים בעלי פוטנציאל לזיהום קרקע ומי תהום, ואף פעל בו בעבר מוסך שפעילותו עלולה הייתה לזהם את הקרקע ואת מי התהום.

במכתב נאמר: "עיקרון הזהירות המונעת מחייב ביצוע בדיקות קרקע לפני להוצאת היתרי בניה ולמרות זאת, נודע למשרד כי במתחם בוצעו לאחרונה עבודות חפירה ודיפון ללא ביצוע סקרי קרקע וגז קרקע כנדרש".

עיריית בני ברק מודעת לצורך בביצוע בבדיקות סביבתיות, וקבלה התייחסות המשרד להגנת הסביבה לפני הוצאת היתרי חפירה ובניה, ואף פועלת על פי מתווה סביבתי זה.

לדברי מנהל המחוז, "ביצוע עבודות החפירה במתחם ופינוי קרקע החשודה כמזוהמת, מהווה פוטנציאל לזיהום מקורות מים באתר אליו פונתה הקרקע, ועלול לסכן את בריאותם של מבצעי החפירה במתחם ובסביבתו הסמוכה".

לפיכך, ביקש מנהל מחוז תל-אביב ממהנדס העירייה לפעול באופן מיידי לעצירת העבודות במתחם, ולביצוע סקר הקרקע וגז הקרקע, לאחר השלמת הסקר ההיסטורי. הסקרים חיוניים גם לבחינת הצורך במיגון עתידי של המבנה מפני חדירת מזהמים בגז הקרקע.

דובר עיריית בני-ברק, אברהם טננבוים\ בתגובה: "כפי שהמשרד להגנת הסביבה, עצמו, כותב במכתבו, עיריית בני-ברק מודעת ופועלת על פי מתווה לביצוע בדיקות סביבתיות וקבלת התייחסות המשרד להגנת הסביבה, לפני הוצאת היתרי חפירה ובניה. אכן, במקרה דנן, בהחלטות שאושרו על הפרויקט לא נכללו תנאים אלו לקבלת היתר הבניה, וצר על הפצת חומר כנגד העירייה, עוד בטרם היא קיבלה את הדרישה.

"גם בתכנית בניין עיר 650, שבמסגרתה ניתן האישור להקמת הפרויקט, ושאושרה גם בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה שבמשרד הפנים, נכתב, במסגרת דרישות איכות הסביבה, כי יש צורך בבדיקת קרקע מחשש לזיהום באזור המוסכים של חב' 'צ'מפיון מוטורוס' הנמצא ברח' לח"י, אך לא נכתבה דרישה כזו לגבי אזור אולמות התצוגה של החברה, הנמצא ברח' ששת הימים ואשר בו מוקם הפרויקט. יחד עם זאת, התקיימה בימים אלו פגישה עם אנשי המשרד להגנת הסביבה, כדי לסכם את הנושא ולפעול בהתאם לסיכום".

ארגון 'חרדים לסביבה' מוסר, כי מנהל המחוז עומד במקרה זה על נושא חשוב לתועלת הסביבה ובריאות התושבים. המדובר במקדם זהירות, שימנע בעתיד אסון גדול הן לעוסקים בבנייה והן לדיירי המשרדים בעתיד, ובוודאי למקורות המים הנמצאים בתחת לקרקע.

מנכ"ל חרדים לסביבה, יהודה גנוט, יתאם סיור בשטח עם מנהלי העבודה על מנת לקבל את ההתרשמות הנכונה מהאתר.
צ'מפיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד