י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חזרה ל-2008

לבני מסבירה מדוע נכשלה: סירבתי להיגרר כסמרטוט לחרדים

סיקור של כישלון מפלגות השמאל להקים ממשלה אילץ את חה"כ לשעבר ציפי לבני, לצאת מהארון ולהביא את גרסתה למה שהתרחש | לדבריה: החרדים היו 'סגורים' עם נתניהו, "לא יכולתי לבגוד במצביעים"

לבני מסבירה מדוע נכשלה: סירבתי להיגרר כסמרטוט לחרדים
פתק הצבעה ללבני צילום: ארכיון בחדרי

ימי הבחירות בשנת 2008 היו סוערים במיוחד, אהוד אולמרט פרש מראשות הממשלה בעקבות פרשיות שחיתות, ולבני שעמדה בראש ׳קדימה׳ קיבלה את ההזדמנות להרכיב את הממשלה ולאחר מכן בבחירות אף ניצחה כסיעה הגדולה ביותר בכנסת ה-18, היא החלה להרכיב ממשלה אך הייתה תלויה בתמיכה של הסיעות החרדיות, ש"ס (אז בראשות אלי ישי) ויהדות התורה, כדי להצליח להקים את הממשלה.

גם היום, לאור הדיווח בימים האחרונים המסכם את הכישלון של הקמות ממשלת שמאל בשנים החולפות, לבני שבינתיים פרשה מהחיים הפוליטיים ושמה עולה כמי שעשויה לשוב לזירה הפוליטית, כותבת את גרסתה לכישלון שלה לפני 12 שנה.

"התעלמתי הרבה זמן, הפעם החלטתי לשים את זה כאן", היא כתבה בפייסבוק. שם היא מציגה את גרסתה ביחס לאי הרכבת הממשלה ב-2008, כך לטענתה, "כשקיבלתי את המנדט להרכיב ממשלה כשנה וחצי לפני סיום הקדנציה של הממשלה, המשחק כבר היה מכור. הגוש/ציר בין נתניהו לש״ס, נסגר לפני. לא משנה מה הייתי מסכימה לשלם, ממשלה לא יכולתי להרכיב".

עוד טוענת לבני כי "במהלך המו"מ התברר שהמחיר הוא לא רק תשלום הקצבאות. הדרישה הנוספת הייתה ביטול המו"מ לשלום. (מזכירה שמדובר באלי ישי - ימין קיצוני שלימים הקים מפלגה שבמצעה נאמנות מוחלטת לתורה וארץ ישראל השלמה.) והדרישה הבאה שתוכננה, הייתה חקיקה שתפגע בנשים בבתי הדין הרבניים".

לבני מסבירה את החלטתה להשיב את המנדט לנשיא, כשמיד אח"כ נתניהו הצליח להרכיב את הממשלה בעקבות הרכבת הגוש. לבני כתבה, "אז להיגרר כסמרטוט בהסכמות שמנוגדות לכל מה שאני מאמינה ובשבילו הגעתי לפוליטיקה, גם לבגוד במצביעים וגם לא להרכיב ממשלה?? משל הדג המסריח והעיר קטן לעומת זה. (נדמה לי שיש דוגמאות עכשוויות ..) בבחירות שהגיעו לאחר מכן ניצחתי את נתניהו ראש בראש אבל הגוש שנסגר קודם ניצח אותנו".

ציפי לבני קדימה ביבי נתניהו חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד