י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ב-3 שפות

בצל התגברות הנגיף: תפילה בין-דתית מאוחדת, נדירה ומיוחדת

ראש בית המדרש במכללה האקדמית צפת, הרב ד"ר בניהו ברונר יזם תפילה משותפת נדירה ומיוחדת, בה השתתפו נציגי דתות ועדות שונות, בהם: יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים, סמוך ליישוב קדיתא בגליל העליון

בצל התגברות הנגיף: תפילה בין-דתית מאוחדת, נדירה ומיוחדת
הרב ד"ר בניהו ברונר צילום: יוני לובלינר

ראש בית המדרש במכללה האקדמית צפת, הרב ד"ר בניהו ברונר, אירגן ביום שני בשיתוף עם עוה"ד ד"ר ניסן שריפי מנתניה תפילה בין-דתית מאוחדת, נדירה ומיוחדת למען בריאותם האיתנה של כלל תושבי הארץ, יהודים ושאינם יהודים.

התפילה הנדירה והמיוחדת, בה השתתפו נציגי דתות ועדות שונות, בהם: יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים, סמוך ליישוב קדיתא בגליל העליון, הציגה איחוד אנושי נדיר של בני אברהם אבינו בארץ בה היה חי ופעל. 

נציגי הדתות במעמד. (צילום: מאיר חסדיאן)

ראש בית המדרש במכללה האקדמית צפת, הרב ד"ר בניהו ברונר אמר במעמד: "המגפה היא צרה המשותפת לכלל בני אנוש, ללא הבדל לאום או דת. בתפילה אתמול זעקנו זעקה משותפת של כלל המאמינים באל אחד, וקראנו לבריאות איתנה של כל ברואיו של הקדוש-ברוך-הוא, לסיום מגפת הקורונה המתמשכת על אף מציאת החיסונים. מגפה, המסכנת חיי אדם ופוגעת בכלכלה ובפרנסה של כלל האנושות".

"יוזמה כזו כבר הייתה לפני מספר שנים, בעת הבצורת הקשה שפקדה את הארץ, ופרק זמן קצר אחרי התפילה המשותפת שערכנו בגליל, נפתחו שערי שמים. אני כולי ציפייה, שכך יהיה גם הפעם", הוסיף הרב ד"ר ברונר.

בין המשתתפים הנוכחים בתפילה: השייח' עבד אל חכים בושנאק (מוסלמי) מכפר מנדא, השייח' וג'די חסון הדרוזי מדלית אל כרמל, השייח' הצ'רקסי פארוק זינאדין מריחניה, השייח' הדרוזי מנצור ג'בר מעוספיה, השייח' הדרוזי עלי טאפש מבית ג'אן, נציגת הקהילה הנוצרית ארמית, הגב' ניבין מח'ול מגוש חלב (ג'יש). כל מנהיג דתי הגיע עם 3-4 נאמנים שהתפללו עמו.

כל המנהיגים התפללו כל אחד בנוסח התפילה שלו ובשפות שונות: עברית, ערבית ונציגת העדה הארמית מגוש חלב (ג'יש), הגב' ניבין מח'ול התפללה בשפה הארמית. המנהיגים ונאמניהם התפללו בבקשה לרפואתם של כלל בני הארץ ממגפת הקורונה.

 

נציגי דתות קורונה צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד