י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
70 אלף מתים

איטליה: משפחות קורבנות הקורונה תובעים את בכירי המדינה

500 משפחות שקרוביהם מתו מנגיף הקורונה, תובעים את בכירי המדינה בגין רשלנות בניהול מגפת הקורונה שהובילה עד כה ל-70 אלף מתים באיטליה. התביעה דורשת פיצוי בסך 259 אלף אירו עבור כל אחת מ-500 המשפחות

איטליה: משפחות קורבנות הקורונה תובעים את בכירי המדינה
ג'וזפה קונטה צילום: מתוך פייסבוק

נגיף הקורונה הכה בעוצמה במדינת המגף ובאיטליה סופרים עד כה כ-70,000 מתים במגפה. משפחות הקורבנות זועמים על ההתנהלות הרשלנית של הממשלה בכל הנוגע לניהול המשבר וחלקם תובעים את בכירי המדינה.

על פי הדיווח, קרובי משפחתם הקורבנות תובעים את ראש הממשלה ג'וזפה קונטה, שר הבריאות רוברטו ספרנזה ונשיא אזור לומברדיה אטיליו פונטנה, בגין רשלנות בטיפול במגיפה.

המשפחות טוענות כי איטליה נפגעה מהיעדר תוכנית לאומית מעודכנת לניהול המגיפה ומכישלונן של הרשויות האזוריות ליישם תוכניות מקומיות.

בנוסף, התביעה מתמקדת במהלך של הרשויות לפתוח מחדש את בית החולים בברגמו שלא צלח, במקום להטיל סגר מיידי בעיירה ובנמברו הסמוכה. התובעים בברגמו כבר החלו בחקירת הרשלנות לכאורה מצד הרשויות.

עורכת הדין שמובילה את התביעה, קונסואלה לוקאטי, מבקשת פיצוי בסך 259 אלף אירו עבור כל אחת מ-500 המשפחות שהגישו את התביעה.

"אפשר להטיל אחריות ברורה – הממשלה ומנהיגי האזור אחראים להפרת הכללים. החוק מחייב את הממשל באיטליה להחזיק בתוכנית לאומית ועל הרשויות האזוריות ליישם תוכנית אזורית נאותה", אמרה לתקשורת המקומית.

עורכת הדין מוסיפה שלא רק שהתוכנית של איטליה לשעת מגיפה הייתה מיושנת מאוד, אלא שמעולם לא נבדק אם היא אכן עובדת: "גם אם התוכנית הייתה מיושמת, היא לא הייתה עובדת" אמרה הפרקליטה.

לוקה פוסקו, ששכל את אחד מקרובי המשפחה שלו אמר: "אנו רואים בהליך המשפטי ניסיון למתוח קו ברור בין מה שמקובל למה שאסור שיהיה מקובל לעולם. "באיטליה, ביום החג, יהיו 70 אלף כיסאות ריקים. עם תכנון הולם, כפי שהתבקשנו שוב ושוב על ידי האיחוד האירופי וארגון הבריאות העולמי – אנו בטוחים שהיו הרבה פחות".

איטליה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד