י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בכל טווח פעולה"

גנץ במסר מאיים לאיראן: "לא נהסס להפעיל כוח" • צפו

"לא נהסס למנוע מאויבינו ובמיוחד איראן וגרורותיה באזור, לפתח יכולות שיסכנו את יציבות המזרח התיכון" - כך אמר היום שר הביטחון במהלך טקס סיום קורס טיס של חיל האוויר | על תאונת המטוס הקטלנית אמר גנץ: "אי אפשר להימנע לחלוטין מטעויות ומכשלים"

גנץ במסר מאיים לאיראן: "לא נהסס להפעיל כוח" • צפו
גנץ וכוכבי בגבול הצפון צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ שנאם היום בטקס סיום קורס טיס 'מסדר כנפיים' מספר 181 של חיל האוויר, שיגר מסרים מאיימים לאיראן, זאת ברקע המתיחות עם איראן בצל חיסולו של 'אבי תכנית הגרעין'. הטקס נערך בבסיס חצרים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי.

"זהו מסדר הכנפיים השני בתקופת הקורונה – ואני מקווה שגם האחרון ושנוכל במהרה לחזור לשגרה", פתח גנץ את דבריו, "הלב מתמלא בגאווה לראות אתכם, ישראלים וישראליות, ילדי עולים וצברים, חילונים ודתיים, כאלו שבאו מהעיר ומהכפר, כן, גם מכפר אחים, המקום שבו גדלתי וחונכתי".

גנץ התייחס למתיחות הביטחונית באזור ואמר: "בימים הללו שהם מאתגרים גם ביטחונית, נדרשים אומץ לב של רגע ואומץ לב של התמדה. אויבינו אינם נחים גם בתקופת הקורונה, וחיל האוויר הוא חוד החנית בהשגת היעדים המבצעיים. בנושא ההתמדה, חיל האוויר משפר את יכולותיו, משתנה ומתפתח, ונמצא במוכנות מלאה ומתמשכת למשימות שונות ומגוונות".

"בנושא אומץ הלב של הרגע", הוסיף גנץ, "אני יודע שהוא קיים אצל כל אחת ואחד מכם, ואויבינו צריכים לדעת- לא נהסס להפעיל את הכוח בכדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל, ולא נהסס למנוע מאויבינו ובמיוחד איראן וגרורותיה באזור, לפתח יכולות שיסכנו את יציבות המזרח התיכון, בכל שעה, בכל יעד ובכל טווח פעולה".

גנץ בחר להתייחס גם לתאונת המטוס הקטלנית לפני כחודש: "בחיל האוויר ובצה"ל מתחקרים. לא מסתירים אלא מתקנים ומונעים. ראינו את זה גם בתאונה הטרגית, שבה נהרגו רב-סרן במילואים איתי זיידֵן ולִיהוא בן-בסה זיכרם לברכה, שאני מבקש למסור למשפחותיהם תנחומים מכולנו. אי אפשר להימנע לחלוטין מטעויות ומכשלים- אבל רק הכרה, תחקיר והסקת מסקנות – יביאו לצמצומם ומניעתם בעתיד".



שר הביטחון חיל האוויר איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד