י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסוף למנהיג הפופוליסט?

משמאל ומימין: 6 מפלגות אופוזיציה התאחדו נגד ויקטור אורבן

אחרי עשור בשלטון, שש מפלגות מקצוות המפה הפוליטית בהונגריה חברו יחד במטרה להדיח את ראש הממשלה ויקטור אורבן מתפקידו. לפי הסקרים במדינה, באם אכן יתמידו מפלגות האופוזיציה במהלך האחדות, תיתכן אפשרות להחליף את השלטון

משמאל ומימין: 6 מפלגות אופוזיציה התאחדו נגד ויקטור אורבן
ויקטור אורבן צילום: Hadas Parush/FLASH90

לא רק בישראל סוערות הרוחות במערכת הפוליטית, גם שלטונו של ויקטור אורבן ראש ממשלת הונגריה הפופוליסט נמצא בסכנה, כאשר 6 מפלגות אופוזיציה התאחדו נגדו.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בעולם, לא פחות מ-6 מפלגות האופוזיציה חברו יחד לשיתוף פעולה על מנת להדיח את ראש הממשלה ויקטור אורבן ומפלגתו הלאומנית, המחזיקה בהגה השלטון מזה עשור.

מפלגות האופוזיציה החלו כבר להתארגן לבחירות הצפויות להתקיים בהונגריה בשנת 2022. שש המפלגות הכוללות את מפלגת הימין הקיצוני כמו גם את מפלגת הירוקים משמאל, זנחו את האידאולוגיה על מנת לשחרר את הונגריה משלטונו של אורבן.

כשלב ראשון הגיעו ביניהם המפלגות להסכמות על ההתמודדות ביותר מ-100 המחוזות בהונגריה, והן תילחמנה כצוות מול מפלגתו של אורבן.

למרות ששלטונו של אורבן יציב, ואכן הוא מצליח כבר מ-2010 להחזיק בכס השלטון בהונגריה, הסקרים במדינה מעלים כי באם אכן יתמידו 6 מפלגות האופוזיציה במהלך האחדות תיתכן אפשרות להחליף את השלטון.

הונגריה ויקטור אורבן אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד