א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"אנחנו לא אופטימיים כלל"

משרד הבריאות: ארבעה מקרים של המוטציה הבריטית אותרו בישראל

במהלך ישיבת השרים בנוגע לסגר המתוכנן בשבוע הבא, עדכן שר הבריאות יולי אדלשטיין על כך שאותרו ארבעה מקרים של המוטציה הבריטית בישראל | שר הבריאות: "לא אופטימיים כלל" | ראש הממשלה נתניהו: "פעלנו נכון כשהכנסנו את השבים מבריטניה לבידוד במלוניות"

משרד הבריאות: ארבעה מקרים של המוטציה הבריטית אותרו בישראל
מעבדת קורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

המוטציה הבריטית הגיעה לישראל: שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין עדכן את שרי הממשלה כי נמצאה מוטציה בריטית בישראל ואמר כי "לצערי, לצד הבשורות הטובות יש בשורות פחות טובות: ביומיים האחרונים אנחנו עושים מאמץ מרוכז כדי לבדוק שהמוטציה מבריטניה לא הסתננה".

לדבריו, "עד לפני כמה דקות היינו אופטימיים אבל עכשיו פחות אופטימיים. זה מידע מלפני כמה דקות מראש מערך המעבדות שלנו" ציין שר הבריאות.

על פי הידוע כעת, שלושה נוסעים ששבו מאנגליה בימים האחרונים אובחנו כחולים במוטציה החדשה, וישראלי נוסף שלא ברור מהיכן נדבק והמקרה נמצא בבירור.

ממשרד הבריאות נמסר כי "בבדיקות שבוצעו במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות , התגלו 4 מקרים של נגיף קורונה מהזן שהתגלה באחרונה באנגליה. 3 מהמקרים שבו מאנגליה ונמצאים בבידוד במלונית. מקרה נוסף מישראל - המקרה נמצא בתהליך בירור".

עוד נמסר בהודעה, כי "משרד הבריאות עוקב אחר כל מקרה ויעדכן בהתאם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להודעת משרד הבריאות ואמר כי "עכשיו מבינים שפעלנו נכון כשהכנסנו את השבים מבריטניה לבידוד במלוניות". הוא הוסיף כי "החדשות הטובות הן שככל הנראה, על פי ההערכות, החיסונים שיש כרגע יעילים גם כנגד המוטציה החדשה.

נזכיר, כי אתמול במהלך ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ככל הנראה החיסונים לקורונה יעילים גם כנגד המוטציה החדשה.

בתוך כך, נציין כי החל מהערב כל מי שחוזר מחו"ל - מכלל המדינות, יתחייב בבידוד למשך 14 יום במלוניות הקורונה.

קורונה יולי אדלשטיין בנימין נתניהו בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד