י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
להציל חיים

מרגש: התורמת הזכירה לאלי ביר איך ניצלו חייו

"בזמן ששיעור התחלואה בישראל ממשיך לעלות והמדינה הולכת לקראתו של גל שלישי, התרומה הזאת תשמש את המתנדבים שלנו בסיוע במאבק בווירוס וכדי להמשיך להעניק עזרה ראשונה במהירות לכל מי שזקוק לה בישראל, ללא הבדלי דת, גזע ולאום". אמר נשיא איחוד הצלה אלי ביר בטקס של הקן לידידות שתרמה 160 תיקי עזרה ראשונה לארגון 

מרגש: התורמת הזכירה לאלי ביר איך ניצלו חייו
אלי ביר בטקס צילום: באדיבות המצלם

הקרן לידידות תרמה בסוף השבוע שעבר 160 תיקי עזרה ראשונה לארגון איחוד הצלה, כחלק מהמאבק של שני הארגונים בהתפשטותה של מגפת הקורונה בישראל. טקס מסירת התיקים התקיים במרכז הלוגיסטי של איחוד הצלה בהר טוב בפני קבוצה של מתנדבים מסיימי קורס עזרה ראשונה מכל הארץ שהתאספו במקום כדי לקבל את התיקים.

בנוסף לתיקי העזרה הראשונה, הקרן לידידות תרמה אף חליפות מגן מפני הקורונה וציוד קשר, שיעמדו לשימושם של מגישי עזרה ראשונה בכל הארץ, בכלל זה, מי שמוקפצים לטיפול במקרי קורונה. התרומה הינה חלק מחבילת סיוע של הקרן  בסך 20 מיליון דולר להתמודדות עם מגיפת הקורונה בישראל.

יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות, ריגשה את המשתתפים כאשר פנתה לנשיא איחוד הצלה אלי ביר והזכירה לו כיצד אנשים רבים בעולם והצוות הרפואי שטיפל בו התגייסו כדי להציל את חייו לפני מספר חודשים, כאשר שכב ללא הכרה בארה"ב לאחר שנדבק בקורונה. "כולם נאבקו על חיים של אדם אחד, החיים שלך, כדי לתת לך סיכוי. וזה בדיוק מה שאתם עושים כאן, אנשים מכל הלאומים והדתות, נאבקים על חיים של כל אדם, כדי לתת לו סיכוי גם אם אנשים מסביב כבר התייאשו".

התיקים שתרמו בקרן לידידות

אקשטיין פנתה למתנדבים שהתאספו במרכז הלוגיסטי והודתה להם על המאמצים שלהם להצלת חיים. "זהו כבוד גדול עבורי. מה שאתם עושים כאן הוא חשוב, משפיע ועוצמתי יותר ממה שעושים רוב האנשים בעבודות היומיומיות שלהם. העובדה שאתם כאן לאחר שסיימתם את ההכשרה שלכם, עומדים מוכנים לקבל את הציוד הרפואי, אומרת שאתם מוכנים לצאת ולהציל חיים. זה סמלי מאוד שהאירוע הזה מתקיים בימי החנוכה. שהחיינו, וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אנו גאים על כך שנהיה כעת שותפים יחד להצלת חיים".

אחת ממקבלות הציוד, יוכבד בינשטוק, מתנדבת מבית שמש, העוסקת בטיפול בציוד רפואי בעצמה, ציינה כי "הציוד שקיבלתי היום מהקרן לידידות - לא יסולא בפז. לרשותי עומד כעת הציוד הרפואי וציוד המגן הדרושים לי כדי להציל חיים במאבק בקורונה. הציוד הזה יהיה עליי לכל מקום שאליו אלך ואשתמש בו כדי להציל אחרים. הבת שלי אומרת שהציוד הזה גורם לי להראות בתור גיבורת-על״.

אלי ביר נשיא ומייסד איחוד הצלה אמר: "בזמן ששיעור התחלואה בישראל ממשיך לעלות והמדינה הולכת לקראתו של גל שלישי, התרומה הזאת תשמש את המתנדבים שלנו בסיוע במאבק בווירוס וכדי להמשיך להעניק עזרה ראשונה במהירות לכל מי שזקוק לה בישראל, ללא הבדלי דת, גזע ולאום".

אלי ביר, הוסיף כי "אני רוצה להודות לקרן לידידות על הסיוע החשוב שלהם למדינת ישראל במשך שנים רבות, ולנשיאת הקרן יעל אקשטיין על התרומה הספציפית הזאת. יעל עשתה עבודה נהדרת בלהיכנס לנעליו של אביה החשוב, הרב יחיאל אקשטיין ז"ל. יעל עסקה בחסד עוד בטרם החליפה את הרב יחיאל ז"ל בתפקיד הנשיאה, ובזכות אנשים כאלה אנו יכולים להתמודד עם הקורונה. אם כל אחד מאיתנו היה דואג רק לעצמו, המצב כיום בעולם היה הרבה יותר גרוע. העובדה שתומכי הקרן לידידות מכל העולם מתגייסים לסייע לעם ישראל מעוררת בעיניי השראה. השותפות בינינו לבין הקרן היא אמיתית, משום שמטרתנו משותפת והיא להציל חיים".

איחוד הצלה אלי ביר הקרן לידידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד