ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מכה קשה לנתניהו • צפו בהצהרה המלאה

השר המקורב עורק לסער: "נתניהו הרס את הליכוד, דואג לגחמות אישיות"

למכה כה קשה אפילו נתניהו לא ציפה. זאב אלקין, מי שהיה לנאמנו, כיהן כשר בכמה משרדים, ניהל את הקואליציה והמו"מ להקמת כמה ממשלות עוזב במפתיע, מטיח האשמות קשות וחובר לגדעון סער: "לקחת משיקולים אישיים את כל המדינה לבחירות רביעיות מיותרות והזויות תוך שנתיים"

השר המקורב עורק לסער: "נתניהו הרס את הליכוד, דואג לגחמות אישיות"
בנימין נתניהו וזאב אלקין בימים אחרים צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

מכה קשה לנתניהו ודרמה בימין: זאב אלקין, מי שהיה אחד מהמקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע הערב (רביעי) על פרישה מהליכוד, מהממשלה ומחר צפוי להתפטר מהכנסת, כשהוא פותח בחזית קשה תוך האשמות חריפות כנגד נתניהו, ומצטרף למפגלת 'תקווה חדשה' בראשותו של גדעון סער.

בנאום שנשא הערב, אמר השר המתפטר זאב אלקין: "אני עומד כאן היום עם תחושה של כאב עצום אבל בלב שלם וביטחון שזה הדבר הנכון לעשות ומתוך אחריות. כבר שנים רבות אני צועד לצדו של בנימין נתניהו, כיושב ראש הקואליציה שלו, כשר בממשלתו. ליוויתי אותו בשנים האלה בצמתים המורכבים ביותר בתחומים הפוליטיים, המדיניים והביטחוניים".

לדבריו, "אני מאוד מעריך אותו כמדינאי ומוקיר את פועלו למען מדינת ישראל ותרומתו העצומה לביטחון המדינה, למעמדה העולמי ולכלכלתה".

אלא שהוא פותח במתקפה חריפה וחריגה, "לצערי, בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים והגחמות של סביבתו הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת החלטות, שמשמעותן היא קריטית עבור מדינת ישראל ואזרחיה. כמי שצופה בתהליך המסוכן הזה ממש מקרוב ,אני רואה איך השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי ואף גובר עליו יותר ויותר".

שר המים והמל"ג אלקין, האשים את נתניהו וטען כי הוא יודע שהוא צופה בו הערב, "אתה לקחת שוב משיקולים אישיים את כל המדינה בפעם הרביעית לבחירות מיותרות תוך שנתיים. בחירות הזויות, בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי,מהקשים שידעה מדינת ישראל", כשהוא חושף לעין כל, "אתה בוודאי זוכר היטב איך התפרצתי לחדרך ביום שבו הלכנו לבחירות שלישיות. הפצרתי בך לעצור את האיוולת ולעצור את הבחירות המיותרות האלה. כל מה שהיית צריך לעשות זה להכריז על הוויתור על החסינות האישית שלך, חסינות שגם ככה, כמו שהזהרתי אותך, לא היה לה רוב בכנסת. יכולנו כבר אז להקים את ממשלת האחדות עם כחול לבן".

"החלטת אחרת מתוך תקוות שווא לחסינות וחוק צרפתי בכנסת הבאה ולקחת את כולנו לבחירות שלישיות, בחירות שבהן השמאל כמעט ועלה לשלטון בקולות הרשימה המשותפת הערבית. שם, באותו יום, נסדק האימון שלי בך ובכנות כוונותיך.
הסדק הזה הפך לשבר של ממש בתקופה האחרונה ובמיוחד בשבועות האחרונים. שוב הפצרתי בך לעצור את הרכבת הדוהרת לתהום, ושוב ראיתי מקרוב איך העדפת את השיקול האישי ולחצי סביבתך הקרובה וגררת אותנו לבחירות. אני יודע שהאחריות היא לא רק עליך, גם כחול לבן נושאים באחריות הזאת לחרפה והנזק של הבחירות שהחלו היום. אבל במקום להוביל כמי שנושא באחריות עליונה לגורל המדינה בחרת משיקולים אישיים להוביל לבחירות תוך משחק האשמות שקוף בניסיון להטיל על אחרים את האחריות".

עוד הוסיף אלקין והאשים את נתניהו, "אתה יודע את האמת: אנחנו הולכים לבחירות ההזויות האלה בגלל רצונך להשפיע על בחירת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה ובשביל התקווה שלך לחוק הצרפתי״, שהוא מסביר כי ״במצב כזה אני לא יכול עוד לקרוא לאזרחי מדינת ישראל להצביע לך ולהיות שקט שתפעל למענם ולא למען האינטרס האישי שלך על חשבונם. אינני יכול עוד להמשיך לשמש כשר בממשלתך ולשאת באחריות הקולקטיבית למעשיך. לכן בכאב עצום הגשתי לפני דקות אחדות את מכתב התפטרותי מהממשלה ומתנועת הליכוד".

זאב אלקין  הוסיף להאשים וטען בפני העם, כשהוא פונה לנתניהו: "אתה אדוני ראש הממשלה הרסת את תנועת הליכוד והבאת לתוכה את אווירת פולחן האישיות, חנופה, פחד להביע ביקורת וחצר ביזנטית. לא מעטים מהשרים וחברי הכנסת של התנועה, שבוודאי ירוצו עכשיו לאולפנים לתקוף אותי בשצף קצף, אומרים בשיחות סגורות אותם דברים עליך שאמרתי כאן. אבל הם מפחדים ממך ומהאווירה שיצרת. אתה ריסקת את הדמוקרטיה התנועתית. אינני יודע אם תקיים כעת פריימריז לרשימה לכנסת, אבל גם אם כן, אין לזה שום משמעות. אתה הרי מצפצף על תוצאות של ההכרעה הדמוקרטית בפריימריז האלה. הקריטריון לקבלת עמדת השפעה הוא כבר מזמן לא השיקול הדמוקרטי עבורך. חברי תנועה בכירים, שנבחרו גבוה ברשימה, נשארו מחוץ למעגל ההשפעה, אלא רק עם הבטחות שלך שהפרת. אגב אני יודע שזה לא יפריע לך לגייס אותם שוב לקמפיין שלך ושוב להבטיח".

אלקין למעשה טען כי נתניהו נוהג לשקר פעם אחר פעם, "כשאתה צריך אין לך בעיה להבטיח בלי בכלל להתכוון לקיים. להבטיח לחברים ולשותפים, לפעילים ולאזרחים. ושוב ושוב לצפות שישכחו שרימית אותם ושוב יאמינו לך. בדיוק כמו שעכשיו אתה בונה רק על התקווה היחידה, שנפתלי בנט ישכח את כל הפעמים הקודמות שרימית אותו, ובתסמונת האישה המוכה שוב ירוץ לזרועותיך אחרי הבחירות ויציל אותך מהמשפט ומהתבוסה".

על החלטתו להצטרף למפלגתו של גדעון סער, אמר: "קיבלתי את ההחלטה הלא פשוטה הזאת לצאת לדרך חדשה ול"תקווה החדשה". להיות שותף של אמת עם חברים נוספים בראשותו של גדעון סער בבניית תנועה עממית רחבה שתחזיר אותנו לערכים של זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין. תנועה שתהיה לה אידיאולוגיה לאומית ברורה, שתחזור להיות למה שהליכוד היה בימי בגין ושמיר. אני גם קורא לחברי ופעילי ליכוד רבים להצטרף אלינו, כמו גם להרבה חברים חדשים שרוצים לשנות את דרך ההנהגה, וביחד לבנות תנועה רחבה שתנהיג את מדינת ישראל ותציל את המחנה הלאומי מהשתעבדות אובדנית לאינטרסים אישיים של איש אחד, מוכשר ככל שיהיה". כך אלקין, בנאום שהפתיע וטלטל את המערכת הפוליטית כולה.

זאב אלקין בנימין נתניהו בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד