י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרוב לא יודעים להחליט

סקר חדש: נתניהו לא מצליח להקים ממשלה

הכנסת פוזרה אמש באופן סופי, סקר חדש שפורסם הערב מגלה שעוד לפני עריקתו של זאב אלקין למפלגתו של גדעון סער, האפשרות של נתניהו להקים קואליציה הולכת ומצטמצמת | מנהיג הימין מתחילת את מערכת הבחירות ברגל שמאל

סקר חדש: נתניהו לא מצליח להקים ממשלה
בנימין נתניהו צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הכנסת פוזרה אמש (שלישי) באופן סופי, בכך ניתן האות הרשמי לפתיחת המירוץ לכנסת הבאה, אם במערכות הקודמות היה זה גוש הימין שהיה ברור בעצמו מול גוש השמאל המפורר, במערכה זו נראה שגוש הימין מתאים ומפורר עצמו לגוש השמאל בצורה מרשימה.

עוד לפני פרסום דבר עריקתו של שר המים זאב אלקין אל מפלגתו החדשה של ידידו גדעון סער 'תקווה חדשה', פרסמו ב'ערוץ 20' סקר חדש, כאשר מנתוניו עולה כי לאור הצהרתו של סער כי לא ישב תחת נתניהו, יהיה מאד קשה לנתניהו להרכיב קואליציה.

על פי הסקר, אם היו הבחירות מתקיימות היום, זו מפת המנדטים שהיתה נבחרת: הליכוד נחלש מעט ומקבל 28 מנדטים, המפלגה השנייה בגודלה היא החדשה של גדעון סער עם 17 מנדטים. ימינה מקבלת 14 מנדטים, יש עתיד אחריה עם 12 מנדטים, הרשימה המשותפת יציבה עם 11 המנדטים שלה, כמו גם ש"ס ויהדות התורה יציבות עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה. ישראל ביתנו, כחול לבן ומרץ מקבלות 6 כל אחת, ומפלגתו החדשה של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי סוגרת את הרשימה עם 5 מנדטים בלבד.

בחלוקה לגושים, גוש ביבי יחד עם בנט שמקפיד לא לשלול ישיבה תחתיו, למרות הצהרתו הערב כי הוא מתמודד לתפקיד ראש הממשלה, מקבל 57 מנדטים בלבד כל שאר המנדטים מצהירים כי הם בגוש להחלפת נתניהו, (למעט רע"מ, אופציה שנתניהו לא ישוש להישען עליה).

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה העניינים מסובכים יותר, את מרב האחוזים (29%) קיבלה האופציה "איני יודע להחליט", ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל 28%, אחריו גדעון סער עם 15%. מיד אחריו יאיר לפיד עם 14%, נפתלי בנט 9%, סוגר את הרשימה ראש הממשלה החליפי בני גנץ עם 5% בלבד.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021 בנימין נתניהו ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד