י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא קיבל את הג'וב שרצה"

הטלטלה בליכוד: הח"כים מגיבים במתקפה לאלקין

בליכוד נדהמו הערב מ'הבגידה' של זאב אלקין שחצה את הקווים ועד מהרה התעשתו והחלו לשגר את חיציהם. חברו הקרוב ביותר, יו"ר הכנסת לוין נדהם, אדלשטיין נאלץ להסיר חשש והח"כית שנזכרה בדברי הרבי מלובביץ'

הטלטלה בליכוד: הח"כים מגיבים במתקפה לאלקין
זאב אלקין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איש לא ציפה לתזוזה בעיקר מכיוונו של מי שהיה לגדול נאמני התנועה והיה ליד ימינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותף פעיל בניהול הקואליציה. זאב אלקין, הצליח להדהים הערב (רביעי) את שותפיו לסיעה שנאלצים להפוך עורם ולצאת למתקפה נגד מי שישב לצידם גם אתמול באותה הסיעה.

מתנועת 'הליכוד' הרשמית מסרו בתגובה להצהרתו החריפה של אלקין: "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג'וב שרצה". הם תקפו כי ״המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין שנפוצו שמועות כי הוא הבא בתור לערוק למחנה גדעון סער, אמר: "הליכוד זו מפלגת ימין ערכית, אידאולוגית ושורשית. הליכוד ביתי ולא אעזוב אותו. יש לי חברים נהדרים, מסורים ומדהימים בליכוד שבחרו בי למקום הראשון בפריימריס. אני אוהב אותם ונשאר איתם ועם כל התנועה. אנחנו ננצח ביחד ונוביל גם את הממשלה הבאה!".

חברו הטוב של אלקין, יו"ר הכנסת יריב לוין, תקף אף הוא את השר העורק, "הופתעתי מאוד מדבריו של השר זאב אלקין. זאב יודע היטב שבניגוד לכל מה שנכתב על ידו, ראש הממשלה נתניהו העמיד תמיד את השיקול הלאומי לפני כל שיקול אחר. כמי שהיה שותף ללא מעט משאים ומתנים, השר אלקין גם יודע היטב ששום עניין שנוגע לחסינות האישית של ראש הממשלה לא היה מעולם תנאי במשא ומתן קואליציוני כלשהו".

"לצערי", ציין לוין, "דווקא השר אלקין הוא שמעדיף את השיקול האישי על פני הנאמנות לדרך. במקום לחזק את דרישת הליכוד לשינויים יסודיים במערכת המשפט, הוא תוקף דרישה זו וחובר לאותם אלה שמבקשים להנציח את הליקויים הקשים הקיימים במערכת המשפט ובתהליך המינויים בה", כשהוא עוקץ, "בעוד פוליטיקאים מחליפים מפלגות על פי אינטרסים אישיים וקצרי מועד, ראש הממשלה נתניהו ממשיך להוביל את ישראל להישגים היסטוריים".

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר צייץ בתגובה: "‏לא עוזבים בית". חה"כ אסנת הילה מארק נזכרה בדברי הרבי מלובביץ', "שניבא את הימים האלה", לטענתה וצייצה, "‏כל אחד מושך לכיוון שמשרת אותו, כולם מדברים מתוך גחמות ואינטרסים. ‏רק נתניהו נלחם כל השנים למען עם ישראל ונצח ישראל ולכן הוא ינצח".

שר התחבורה מירי רגב הופתעה גם היא מ'הבגידה' וכתבה: "צר היה לי לשמוע את דבריו של זאב אלקין שהוציא רעה את דיבתו של ראש הממשלה והליכוד, שמהם שאב את כוחו כל השנים. הליכוד היא מפלגת העם. מפלגה שורשית וחזקה. בעזרת ה' גם הפעם ננצח".

חבר הכנסת שלמה קרעי, גם הוא מנאמני נתניהו, תקף ותהה: "אלקין, איפה היית עד עכשיו? שנתיים הקזנו דם יחדיו כדי להביא לנצחון הליכוד", לדבריו, "‏שנתיים, שבהם כל מה שאמרת על נתניהו היום, נאמר על ידי יריבנו. יחד איתנו תקפת אותם על השקר, על הכזב, על עיוות הדברים".

"כמה כואב לראות אנשים טובים זורקים ערכים, חברות ונאמנות בשביל כסא נוח יותר, ללא תחרות, באיצטלה אידיאולוגית", תקף קרעי והוסיף, "אבל, רעיונות גדולים לא קורסים בגלל מעשים קטנים. הליכוד, כמו הליכוד, ימשיך גם בלעדיו לקבל את אמון העם ברוב גדול ולהמשיך להנהיג את מדינת ישראל".

זאב אלקין מפלגת הליכוד יריב לוין בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד