י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האשמות קשות

ממשל טראמפ הטיל סנקציות על הגברת הראשונה בסוריה

בטרם תסתיים הקדנציה, ממשלו של טראמפ ממשיך לסגור קצוות, ואחת מהן הטלת סנקציות על הגברת הראשונה של סוריה ועל משפחתה הקרובה. שר החוץ האמריקני הסביר ונימק את הצעד 

ממשל טראמפ הטיל סנקציות על הגברת הראשונה בסוריה
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ממשלו של דונלד טראמפ, שיסיים את תפקידו בעוד פחות מחודש, הטיל סנקציות על הגברת הראשונה של סוריה, אסמה אל-אסד, רעייתו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, כמו גם על בני משפחתה הקרובה.

הסנקציות נחשפו על ידי מזכיר המדינה, מייק פומפאו, שהאשים את המשפחה "בצבירת הון על חשבון העם הסורי באמצעות שליטתם ברשת רחבה ואסורה עם קישורים באירופה, המפרץ ובמקומות אחרים".

"בינתיים העם הסורי ממשיך להמתין בתורים ארוכים ללחם, דלק ותרופות כאשר משטר אסד בוחר לקצץ את הסיוע לדברים בסיסיים אלה הדרושים לסורים".

סוריה מתאוששת עדיין אחרי המהומות שפרצו ב-2011 באמצעות מלחמת אזרחים מרה, שנבעה מהאביב הערבי. המלחמה עקרה מביתם יותר מ-4 מיליון אזרחים סורים וגבתה יותר מחצי מיליון הרוגים. אך אסד שרד בזכות האיראנים, חיזבאללה, והרוסים שנחלצו לעזרתו.

"משטר אסד נתמך על ידי בעלי ברית, ומסרב לשים קץ למלחמה האכזרית המיותרת שלו נגד העם הסורי", ציין פומפאו בהודעה על הסנקציות. "אסמה אל-אסד מאחדת את הכוח הכלכלי והפוליטי, באמצעות מה שמכונה ארגוני צדקה וארגונים חברתיים אזרחיים". כתב פומפאו.

בשיחה עם עיתונאים ביום שלישי, ג'ואל רייבורן, השליח המיוחד של ממשל טראמפ בסוריה, אמר כי ארה"ב מתואמת עם ממשלת בריטניה בנושא הסנקציות, מאחר ואסד ומשפחתה מתגוררים בבריטניה. כתוצאה מהמהלך, יוטלו סנקציות על כל מי שיעשה עסקים עם המשפחה.

דונלד טראמפ סוריה באשר אסד סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד