כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מחירי הקרקעות בגליל יוזלו בעשרות אחוזים

בישיבה בדלתיים סגורות שנערכה במשרד השיכון, הוביל השר אטיאס את חידוש ההחלטה המוזילה את מחירי חכירת הקרקעות באזורי עדיפות לאומית • המשמעות: הוזלה של עשרות אחוזים במחירי הקרקעות בגליל

ממשיך במהפיכה. אטיאס
ממשיך במהפיכה. אטיאס

ושוב מוביל שר השיכון הנמרץ תהלך להוזלת מחירי הדיור בישראל. בהחלטה שהתקבלה במשרד השיכון בדלתיים סגורות, החליט השר על הוזלת הקרקעות למגורים בגליל בעשרות אחוזים.

בישיבה הוחלט על חידוש תוקף החלטה הידועה כהחלטה 897, הקובעת שיעורי תשלום מופחתים לאזורי עדיפות לאומית, אשר תוקפה פג בסוף שנת 2008. ההחלטה החדשה תחול מעתה ועד 1 במאי 2012 על כל הקצאת קרקע למגורים, לרבות בדרך של מכרז.

משמעות ההחלטה היא הוזלה של עשרות אחוזים במחירי הקרקעות בגליל ובשאר אזורי העדיפות הלאומיים. כך ירד שיעור תשלום דמי החכירה לחוכרים ששילמו דמי חכירה בשיעור 91% מערך הקרקע ל-51% בלבד. חוכרים ששילמו דמי חכירה בשיעור של 51% ישלמו דמי חכירה בשיעור 31% מערך הקרקע.

השר אטיאס אמר לאחר קבלת ההחלטה: "המועצה קיבלה החלטות שייתנו תמריצים לחיזוק ישובים עם דגש על הגליל והצפון, בהענקת הנחה משמעותית על הקרקע, כדי לעודד תושבים להתגורר באזורים אלו. אני רואה חשיבות מרובה ביצירת תמריצים כלכליים אמיתיים למשיכת אוכלוסייה לישובי הגליל והצפון, במטרה לחזקם. החלטה זו תסייע להתרחבות והתחזקות ישובי הצפון ותמנע הגירה שלילית מצפונה של המדינה. היה חשוב לי להחזיר את ההטבות לישובי הצפון ולאפשר למי שבוחר לגור בפריפריה את התנאים הטובים ביותר שהמדינה יכולה להעניק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד