י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
העריקה הדרמטית

סקר חדש: הליכוד מצטמק; סער מדביק את הפער

למרות שינסו במפלגת השלטון לגמד את סיפור העריקה של שר המים לכיוונו של גדעון סער, גם הם יצטרכו להודות כי מדובר בכאב ראש לא קטן | מהסקר שפורסם בוקר לאחר המפץ הפוליטי נראה כי גדעון סער בדרך להפוך את נתניהו להיסטוריה

סקר חדש: הליכוד מצטמק; סער מדביק את הפער
נתניהו ואלקין צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אמש (רביעי) הטיל זאב אלקין פצצה פוליטית, והודיע על עריקתו ממפלגת השלטון, אל מפלגתו החדשה של ידידו גדעון סער 'תקווה חדשה', בליכוד נתפסו לא מוכנים, ולאחר כמה דקות התאוששות החלה המתקפה, כמו גם הודעות האכזבה.

מנחם לזר, מנהלה של פאנלס פוליטיקס, ערך אמש עבור רדיו 103 סקר חדש לאור ההתפתחויות הפוליטיות. תוצאות הסקר, הולכות להדאיג מאד את הליכוד.

על פי הסקר אפקט אלקין לקח איתו 3 מנדטים מהליכוד והעביר אותם לסער, הליכוד הצטמק וירד ל-25 מנדטים בלבד, הם כבר יכולים להרגיש את גדעון סער נושף בעורפם עם 22 מנדטים, 3 מנדטים הפרש בלבד.

אחריהם נמצאים האחים לשעבר, נפתלי בנט ויש עתיד שניהם עם 15 מנדטים, הרשימה הערבית המשותפת יציבה עם 11 מנדטים, כאשר אותה יציבות נשארת גם בקרב המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה המקבלות 8 ו-7 מנדטים בהתאמה.

אביגדור ליברמן מקבל אף הוא 7 מנדטים, מר"צ מתחזקת ל-6 מנדטים, סוגרת את הרשימה ה'אלטרנטיבה השלטונית' כחול לבן עם 4 מנדטים בלבד. כל השאר לא עוברות את אחוז החסימה, ומפלגת העבודה לאחר הודעת הפרישה של פרץ רושמת שיא שלילי נוסף ומקבל בסקר רק 0.7%, הרחק מאחוז החסימה.

על פי נתוני הסקר הליכוד יחד עם החרדים יגיע ל-40 מנדטים בלבד, גם אם בנט יצטרף לגוש, הוא יגדל ל-55 מנדטים, הרחק מהרכבת קואליציה. מנגד, גדעון סער ויאיר לפיד ובנט, כחול לבן וליברמן יכולות להרכיב קואליציה ללא גוש ליכוד-חרדים, עם לא פחות מ-63 חברי כנסת.

עם זאת יצויין כי 17% מהנשאלים בסקר עדיין לא החליטו, זאת בצירוף 3 חודשי קמפיין אגרסיביים עלולים לשנות את התמונה מן הקצה אל הקצה.

בסקר השתתפו 523 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, כאשר פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,196 חברים בפאנל. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.

זאב אלקין גדעון סער הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד