ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאחר הטלטלה בליכוד

חה"כ שלח ימסור הצהרה על עתידו הפוליטי

התמורות הפוליטיות לא פוסחות על שאר סיעות הבית | אחרי שאלקין זעזע אתמול את המערכת הפוליטית, גם חה"כ עופר שלח (יש עתיד) צפוי למסור הצהרה לאן פניו מועדות

חה"כ שלח ימסור הצהרה על עתידו הפוליטי
עופר שלח צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר הדרמה בליכוד עם פרישת אלקין וחבירתו לגדעון סער: היום (חמישי) חבר הכנסת עפר שלח צפוי למסור הצהרה בשעה 12:30, בה יודיע על התוכנית הפוליטית שלו, ההערכה הגוברת היא כי לא יישאר ביש עתיד בבחירות הקרובות.

כזכור, עפר שלח דרש מיאיר לפיד לפני כמה חודשים לקיים פריימריז על ראשות יש עתיד, אך לפיד שלל זאת, מה שיביא את שלח ככל הנראה להתמודד במפלגה אחרת בבחירות הקרובות.

בימים האחרונים דווח כי שלח עשוי לחבור למפלגה של רון חולדאי כשאליהם אולי יחבור גם שר המשפטים מכחול לבן אבי ניסנקורן, במקביל יש הסבורים כי תרחיש של התמודדות על הנהגת 'העבודה' במקומו של עמיר פרץ שהודיע על פרישה אתמול, בהחלט עומדת על הפרק. 

בניגוד ליו״ר יש עתיד כיום, יאיר לפיד, חבר הכנסת עפר שלח מחזיק בקשרים עם ההנהגה הפוליטית של הסיעות החרדיות, כך אמר שלח בראיון שהעניק לידיעות אחרונות בספטמבר האחרון, כי הוא לא אהב את החרם של לפיד על החרדים.

בראיון ל'שבעה ימים' סיפר שלח כי החרדים לא שכחו ללפיד את התנאי שהציב לנתניהו ערב הקמת הממשלה ה־33, גם לא כאשר הונצח עוטה טלית בביקור בכותל ביולי 2015 במהלך בר המצווה של בנו. "הם סירבו להתרשם מההתחזקות הדתית שקפצה עליו, וכך גם הגולשים ברשתות החברתיות שחגגו על הצילום".

שלח מבין למה. "אני לוקח את האימג' הזה כשהוא יוצא, ברור לכולם שהוא במשחק הפוליטי. הוא לא באמת בן אדם שהלך עם טלית לכותל, זאת הבעיה שלי. הבעיה שלי היא לא עם זה שבן אדם הולך עם טלית לכותל, אלא ההקשר. כשב־2013 לפיד מחרים את החרדים, ואז, ב־2015, אחרי שאנחנו הולכים לאופוזיציה ויורדים מ־19 מנדטים ל־11, פתאום הוא מופיע בכותל עם טלית, הקונטקסט שאנשים תופסים הוא של העמדת פנים פוליטית", אמר בראיון.

שלח נשאל האם החרדים יסלחו לו וענה: "הם לא צריכים לסלוח לי".

עליך הם לא כועסים?

"ממש לא, הם חושבים שאני יריב אידיאולוגי. הם אומרים עליי, 'הוא לא שונא אותנו ואפשר לדבר איתו ולהגיע איתו להסכמות'".

שלח הוסיף אז "יש לי ביקורת על ליצמן מפה ועד להודעה חדשה, יש מאבקים פוליטיים, יש חילוקי דעות אידיאולוגיים, יש לי ביקורת על דברים שחלקם עשו. כמו שיש לי ביקורת על בנימין נתניהו או על כל בן אדם אחר".

אז מה ההבדל בינך ובין יאיר? נשאל שלח.

"ההבדל הוא שאני מעולם לא פסלתי אותם בהיותם חרדים".

עופר שלח יאיר לפיד יש עתיד הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד