ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההורים קורסים

ההחלטה על סגר שלישי; שרי הממשלה מבקרים: "אין טיפת הגיון"

ההחלטה שהתקבלה בממשלה על סגר בפעם השלישית למשך שבועיים מצליחה לקומם הורים רבים | על פי ההחלטה מערכת החינוך תפתח באופן חלקי והילדים ישובו לבתיהם בצהרי היום | ההורים תוקפים: "מה הרציונל לסיים את יום הלימודים מוקדם יותר?!" | גנץ: "פועל לתקן"

ההחלטה על סגר שלישי; שרי הממשלה מבקרים: "אין טיפת הגיון"
לימודים בביה"ס אורות עציון באפרת צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אמש החליטה הממשלה על הטלת סגר בפעם השלישית שייחל מיום ראשון בשעה 17:00 למשך שבועיים, כשמערכת החינוך הוחרגה ותפעל על פי התוכנית במתכונת מצומצמת, החלטה שגוררת ביקורת קשה.

החלטת הממשלה שהתקבלה בנושא החינוך היא כי מערכת החינוך ובהם גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב - ילמדו בין השעות 8:00-13:00 והורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00.
השרה מירב כהן ביקרה הבוקר את ההחלטה ואמרה, "אני באופן עקבי מהשרים המחמירים ביותר בקבינט הקורונה", טענה, "אבל, להצעה לסגור את הגנים ובתי הספר החל מ-13:00 אין שום רציונל בריאותי כיוון שהילדים גם ככה יהיו במוסדות מ- 8:00-13:00".

כהן הסבירה עוד כי "לכן התנגדתי בממשלה להחלטה הזו, ואני פועלת במטרה לשנות אותה ולאפשר לילדים ללמוד עד 16:00 בהתאם למתווה הקפסולות".

שר הביטחון בני גנץ תקף אף הוא בעמוד הפייסבוק שלו את ההחלטה: "הגבלת שעות מערכת החינוך שגויה ואני פועל לשנות אותה; הסגר הוא תוצאה של חוסר יכולת של ראש הממשלה לעמוד בהחלטות שקיבלנו על מדיניות דיפרנציאלית"

"לאור דרישתי, אנחנו מאפשרים זמן התארגנות סביר ולא סוגרים כבר מחר את המדינה, השארנו חלק ממערכת החינוך פתוח בסגר ונאפשר למקומות עבודה שאינם מקבלים קהל לפעול- זהו הדבר ההגיוני וזה גם מה שהיה צריך לעשות בסגר הקודם".

"בנושא שעות פתיחת מערכת החינוך", כתב גנץ, "מדובר בהחלטה שגויה ואני פועל ברגעים אלו בכדי לתקן אותה. והכי חשוב, למרות הכל, לכו להתחסן ושימרו על הכללים."

השר איציק שמולי תקף אף הוא את ההחלטה, ואמר: "אין שום הצדקה בהגבלת שעות הפעילות של מסגרות הגיל הרך, ולכן התנגדתי להחלטה בממשלה. מדובר בקבוצות סגורות וקבועות שפועלות עד לשעות אחה״צ, ואין שום היגיון אפידמיולוגי בקיצור זמן פעילותן תוך פגיעה קשה בהורים ובעיקר בילדים".

'במועצה לשלום הילד' קראו לחברי הקבינט להחליט כי מערכת החינוך היא שירות חיוני ולהשאיר את כל מערך הלימודים בכל הגילאים פתוח. "חייבים ללמוד מטעויות העבר ולא להותיר את הנוער להתמודד עם עוד חרדות, בדידות, קשיים רגשיים והעדר מוחלט של שגרה."

הורים רבים עמם שוחחנו הביעו את כעסם על ההחלטה התמוהה, "כבר שבענו מסגרים ומשבועות שלמים ש'הלכו לפח' דווקא בגילאים הקריטיים כל כך של חינוך הילדים", מתנים ההורים. "זו החלטה מופרכת להשאיר את מערכת החינוך פתוחה בצורה חלקית". 

גורמים חרדים אומרים ל'בחדרי' כי החלטת הממשלה שלא לסגור את מערכת החינוך עד כיתה ד' היא המשך ישיר להוראתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ועמו גדולי ישראל נוספים מתחילת הקורונה שלא לסגור את בתי החינוך והישיבות שמגנים על עם ישראל.

סגר מוסדות חינוך איציק שמולי הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד