י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טכנולוגיה מתקדמת

קורא צ'קים: הדרך היעילה והבטוחה ביותר להפקיד צ'קים ב-2021

אם אתם בעלי עסק או עצמאיים אשר מקבלים צ'קים מלקוחותיכם וזאת לצד מזומן וכרטיסי אשראי, חשוב שתכירו את קורא הצ'קים ותבינו מדוע רוב בעלי העסקים כיום אינם מוותרים על שימוש בו, הן מבחינת יעילות והן בכל הקשור אל בטיחות

קורא צ'קים: הדרך היעילה והבטוחה ביותר להפקיד צ'קים ב-2021
קורא צ'קים צילום: יח"צ

קורא צ'קים על קצה המזלג

קורא צ'קים (אשר מוכר גם כסורק צ'קים) הינו מכשיר שתפקידו לקרוא את הפס המגנטי של הצ'ק. רבים אינם מודעים לכך שהפס התחתון בכל צ'ק מודפס בדיו מיוחד, אשר נקרא דיו מגנטי. הגופן בו משתמשים בצ'קים המודפסים בישראל הוא 7CMC וקורא הצ'קים יודע לזהות גופן זה ואת גופן ה- E13B בו משתמשים בארה"ב, אנגליה וקנדה. בשנת 2016 עבר בישראל חוק חדש שעיקרו היה מתן אפשרות סריקה עצמאית של צ'קים והפקדה ממוחשבת ומכאן החל המהפך הגדול שבסופו של דבר הוביל לכך שבעלי עסקים רבים מפקידים את הצ'קים אותם הם מקבלים באמצעות קוראי צ'קים.

כיצד מתבצע התהליך?

קורא צ'קים קורא במהירות את התווים המגנטיים על הצ'ק ושולח את כל הנתונים לתוכנת צ'קים ייעודית. ניתן להשתמש במכשיר זה למטרת קריאה של צ'ק יחיד או הרצת קבוצת צ'קים במהירות ונכון להיום כמעט כל בעל עסק או עצמאי רוכש קורא צ'קים, שכן מכשיר זה מאפשר לו לרשום את כל הקשור אל הצ'ק והעסקה אותה הוא ביצע במהירות וביעילות. בבנקים פקידי הבנק משתמשים במכשירים אלו ונעשה בהם שימוש גם בעמדות השירות העצמי של הבנק.

כל היתרונות של קורא צ'קים

ישנם סיפורים רבים הסובבים סביב צ'קים. כולנו מודעים לכך שצ'קים קיימים כבר זמן רב ופעמים לא מעטות יש מצבים בהם מתברר שהצ'ק הינו ללא כיסוי או שמדובר על צ'ק מחשבון מוגבל, דבר המוביל לעוגמת נפש, שכן אין שכר לצד העבודה שבוצעה. סורק שיקים חוסך בטעויות הקלדת נתונים של השיקים ובודק חשבונות מוגבלים בזמן אמת.

יתרונות נוספים של מכשיר זה הם שניתן להפקיד את הצ'קים בדיוק המועד הפירעון ויש אפשרות לסרוק את השיק עוד לפני כן וזאת אם מעוניינים שהוא ירשם בתוכנה הרלוונטית ויופקד בבנק ביום הפירעון הרשום בו. בנוסף, שימוש באותו קורא צ'קים יעיל ונוח יבטיח לכם שיתבצע תיעוד מדויק בתוכנה המשויכת לקורא של כל אותם הצ'קים אותם הפקדתם וזאת על מנת שתוכלו לשלוף את הנתונים שלהם בכל רגע נתון.

נכון להיום, ישנם סוגים רבים של קוראי צ'קים המוצעים באתר הבית של חברת G&S, חברה אשר קיימת משנת 1972 ומספקת פתרונות אוטומציה בנקאית בדמות קוראי צ'קים עוד משנת 1989, השנה בה היא פיתחה את קורא הצ'קים. שנתיים לאחר מכן מספר בנקים רכשו את קורא הצ'קים של החברה וכיום חברה מוכרת זאת מציעה לבעלי עסקים, עצמאיים ומוסדות שונים סוגים שונים של קוראי צ'קים מתקדמים. כי היום הדרך היעילה והבטוחה ביותר להפקיד צ'קים הם באמצעות קורא צ'קים וזאת גם בשנת 2021.

צ'קים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד