י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדילמה תהיה קשה

לראשונה החרדים ייאלצו לקחת צד בין חברים \\ פרשנות

הזירה הימנית מעולם לא נראתה מורכבת יותר, ימים אחרי שבנט כבר רואה מרחוק את הכיסא הנחשק, בא סער וטורף את הקלפים, יחד עם אלקין שמצליח לזעזע את יסודות סיעת הליכוד | החרדים הם אלו שייאלצו להכריע בין המועמדים השונים, בין החבר הוותיק נתניהו, לבין סער שתמיד דאג לשמור על ערוצים פתוחים וחמים

לראשונה החרדים ייאלצו לקחת צד בין חברים \\ פרשנות
גדעון סער צילום: גילי יערי, פלאש 90

מערכת הבחירות הזו היא מערכת בחירות בתוך הימין, מול הצד השמאלי שמפולג בינתיים לקרעים ללא מנהיג מאחד, הימין הוא הסיפור, והבחירות יוכרעו על ידם, האם נתניהו יצליח בדרך לא דרך לגייס רוב להקמת הממשלה, או שמא חבריו לשעבר, גדעון סער ונפתלי בנט יצליחו לאחות את הקרעים ולהוביל את המדינה.

בזמן ששלושתם לא ישבו עם הרשימה המשותפת ומרץ, מי שצפוי להכריע את הכף בבחירות האלה הם 14 או 16 המנדטים החרדים, ברצונם אולי ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להמשיך את הכהונה וברצונם הם ימליכו את גדעון סער, ובהכרעתם אולי גם נפתלי בנט ישב שם על הכסא.

לכאורה הדילמה פשוטה, ש"ס לא תזגזג לרגע ותלך בעיניים עצומות אחרי נתניהו, וכפי הנראה אחרי דרעי יגררו גם החברים מיהדות התורה שלכאורה יידעו לפעול כגוש מאוחד, למרות שכמו תמיד נשמע את החברים הקבועים רומזים על שת"פ עם סער ועם בנט.

גם כיום, צמד האנטי ביבי, גדעון סער ונפתלי בנט מחזיקים בקשרים הדוקים עם הסיעה האשכזנית, הטלפונים בין סער לנציגים ב'יהדות התורה' התקיימו גם השבוע, כך גם בנט, בעוד דרעי לא מחבב את השניים בלשון המעטה.

הדילמה הקשה אפילו של דרעי תתחיל ביום שאחרי הבחירות, כשהוא ישרטט במדגמים את האפשרויות ויראה שיש סיכוי להרכיב ממשלה ללא נתניהו, קשה לראות את החרדים בוחרים להישאר עם נתניהו גם במחיר של הליכה לאופוזיציה.

אמנם לפחות דרעי יעדיף את המוכר שלמד להסתדר איתו - נתניהו, אבל במקרה הזה העוצמה של הגוש, ובאם יהדות התורה וש"ס יפעלו יחד באדיקות הם עוד עלולים לגרור את דרעי לאטרקציה אחרת.

בשורה התחתונה: המחיר עבור החרדים יעלה, המניות יהיו שוות יותר, וזה יכול להיות טוב לחרדים שצריכים יותר מכל תקציבי ישיבות, חוקי גיוס גיור ועוד, אך הדלימה בה יאלצו להכריע בין החבר הוותיק לחברים החדשים שיובילו את המדינה בעתיד - הדילמה תהיה קשה.

זאב אלקין החרדים גדעון סער ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד