י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפגיעה הכלכלית

קריסת החנויות ברחוב ר' עקיבא

הקורונה איתנו כבר קרוב לשנה ואט אט נחשפים מימדי הנזק הכלכלי שהביאה עמה • לא מעט בעלי עסקים חרדים נתפסו לא מוכנים לתרחיש הקשה ונאלצו לסגור את העסק לאחר שנים רבות • אך בתוך כל הסבך ניתן בכל זאת למצוא נקודת אור. קרן מיוחדת נרתמה לסייע לבעלי העסקים, על ידי מתן מענקים מכובדים שעוזרים ולו במעט לעמוד באתגר הלא הפשוט

קריסת החנויות ברחוב ר' עקיבא
צומת ברחוב ר' עקיבא צילום: Flash90

יחד עם מבצע החיסונים המתקיים ברחבי הארץ, המבשר את התקרבות קץ הקורונה, ניתן גם להביט לאחור ולראות אלו נזקים הותירה אחריה המגפה העולמית.

הענף שחווה את הפגיעה הקשה ביותר הוא ללא ספק עולם העסקים והחנויות שחלקם נאלצו לסגור את העסק לאחר עשרות שנים כשחלק אחר חווה הפסדים כבדים מנשוא והפיצויים שקיבלו אינם מהווים תרופה למכה הכלכלית הקשה שספגו.

בציבור החרדי הפגיעה הקשה הורגשה היטב, זאת מאחר והמכירה הפרונטלית עדיין שולטת יותר מפלטפורמות המכירה הדיגיטליות. כך שהסגרים, ההגבלות והכאוס הכללי, פגעו בהם בראש ובראשונה.

בואו לסייע בתרומה סמלית לעסקים החרדים בשעתם הקשה ותקבלו בתמורה כרטיס הגרלה על דירת פאר בירושלים>>

התסמין המובהק לכך הוא רחוב ר' עקיבא בבני ברק, שהיה מוכר כסמל להצלחה העסקית בציבור החרדי, עם חנויות פופולריות ביותר ואזור שוקק חיים ומלא בלקוחות. 
אולם מאז החלה הקורונה, המצב השתנה לרעה, כאשר חנויות רבות נאלצו לתלות שלט 'השכרה' על הדלת, בחיפוש נואש אחר שוכר שיאות לשלם להם את ההוצאות החודשיות שהפכו לבלתי אפשריות.

ברם, בדומה להרבה מקרים, דווקא בשעת צרה ניתן לראות את רוח ההתנדבות והערבות ההדדית ששורה במגזר החרדי.

קרן עם ישראל חי, שנוסדה בארה"ב על ידי הפעיל שמואל סקט לקחה על עצמה לסייע לכמה שיותר עסקים שחווים קשיים כלכליים בימים אלו.

הקרן רכשה באמצעות תורם, דירת פאר בירושלים ששווייה מוערך כמיליון דולר, עם מפרט טכני עשיר ומפנק ונוף למקום המקדש.

הדירה תעמוד בקרוב להגרלה לכלל הציבור הרחב, כאשר כל התרומות שיגיעו מההגרלה מנותבות לטובת בעלי העסקים שחוו ירידה משמעותית בהכנסות מאז פרוץ הנגיף.

ויש לכך לא מעט דוגמאות.

ישראל מזרחי הוא הבעלים של חנות למוצרי אלקטרוניקה כבר 20 שנה בבני ברק, אך הקורונה גרמה לו לבעיות גדולות.

"מי קונה היום מוצרי חשמל חדשים? אנשים חסרי עבודה והכסף צפוף, אז אנשים מקצצים. לראשונה מזה 20 שנה, יש לי מעט מאוד לקוחות ואינני יכול לשלם הוצאות בסיסיות בכדי להמשיך את העסק. יצרתי קשר עם "הגרלת החלומות" ותוך מספר ימים הגיע שמואל סקט לבני ברק כדי לתת לי אישית צ'ק מכובד. אודות לתרומה זו, העסק שלי נשאר פתוח, ברוך השם!"

לחצו כאן להיות שותפים להגרלה הענקית ולסייע בכך לבעלי העסקים>>>


מזרחי מקבל את הצ'ק • קרדיט: עם ישראל חי

למיכאל סוויסה הייתה חנות בפתח תקווה למכירת ותיקון שעונים. הוא נאלץ לסגור את החנות בעקבות חוסר בלקוחות, ומאז תחילת מגיפת הקורונה, אפילו לא הצליח לשלם את השכירות.

"העברתי את העסק לדירה שלי ואני עושה בעיקר תיקונים. בעשרת החודשים האחרונים אנשים הפסיקו לקנות שעונים חדשים ואיחרתי בתשלום חשבונות רבים. אני לא אדם שאוהב לקבל כסף מאחרים, אבל בשביל לשמור על העסק שלי פתוח, לא הייתה לי ברירה. התקשרתי ל"הגרלת החלומות" ושמואל סקט אמר לי מיד שלא לדאוג, אנשים רבים בעם ישראל קונים כרטיסים כדי שהוא יוכל לעזור... והוא עשה זאת. אני עדיין לא מאמין לחסד שנעשה לי. זה מאוד מיוחד".


סוויסה עם המענק המכובד • קרדיט: יח"צ

יש עוד הרבה סיפורים כאלה! כל כרטיס מהגרלת החלומות עוזר לאחים שלנו לעבור את הימים המאתגרים האלה ואותו כרטיס יכול לעזור לכם לזכות בדירה בשווי $1,000,000 בירושלים!

לחצו כאן להיות שותפים להגרלה הענקית ולסייע בכך לבעלי העסקים>>>

עם ישראל חי בעלי עסקים רחוב רבי עקיבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד