י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנורמליזציה עם ישראל

המפלגה האסלאמית: "ראש ממשלת מרוקו בוגד"

במפלגה הדומיננטית באלג'יריה תוקפים בחריפות את הסכם הנורמליזציה בין מרוקו לישראל. לדברי ראש המפלגה מדובר בבגידה של מלך מרוקו בחזון העם הפלסטיני

המפלגה האסלאמית: "ראש ממשלת מרוקו בוגד"
מלך מרוקו מוחמד השישי צילום: מתוך אינסטגרם

ראש המפלגה האלג'ירית הגדולה ביותר MSP, עבדראזאק מארקי, תקף את מפלגת 'הצדק והפיתוח' המרוקאית וכינה את המפלגה כ"ציונית" וקרא לראש הממשלה סעד אדין אל-עותמני "בוגד" בגלל ההסכם של ארצו לנורמליזציה עם ישראל.

את הדברים אמר לאחר פגישה בין אל-עותמני לבין משלחת אמריקאית ישראלית ברבאט - מרוקו וחתימת הסכם הנורמליזציה עליו הכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתחילת החודש.

מארקי כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "ראש הממשלה של מרוקו צריך להתבייש יותר משאר חותמי ההסכם עם ישאל בגלל בגידתו בעקרונותיו ובעמדתו הקודמת כלפי נורמליזציה".

הוא הוסיף והתייחס למפלגת הצדק והפיתוח במרוקו ואמר, "אנו מאמינים כי מפלגה זו כוללת אנשים אמינים בתמיכתם במאבקם של הפלסטינים נגד הכובש הציוני, אך אם מוסדות המפלגה אישרו את הבגידה הזו, המשמעות היא שהיא הפכה לציונית באופן רשמי".

לדבריו, ביקורו של היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ברבאט, מובל לנורמליזציה מלאה ונטולת הסתייגויות, וטען כי "פירוש הדבר הוא שמרוקו תסכים לשיתוף פעולה ביטחוני עם ישראל ולכן יש סכנה מסוימת לעניין הפלסטיני".

מרוקו מוחמד השישי נורמליזציה אלג'יריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד