ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עלול להידלק בין רגע • צפו

מרתק: כך מאבטחים את המתפללים בעיר העתיקה • צפו

לוחמי מג"ב המוצבים בעיר העתיקה נמצאים בדריכות מירבית, כשההבנה היא שבכל רגע נתון עשוי להתרחש פיגוע טרור | מעל לפני השטח, הסמטאות נראות רגועות לחלוטין, אך מתחתיו מתקיימת פעילות ביטחונית ענפה במטרה לשמור על ביטחון המתפללים | צפו בכתבה המלאה המלאה

מרתק: כך מאבטחים את המתפללים בעיר העתיקה • צפו
סמטאות העיר העתיקה, ראיון עם סנ"צ ליאור כהן צילום: בחדרי חרדים

מיליוני מתפללים עושים את דרכם במהלך השנה, בדגש על חגי ישראל בסמטאות העיר העתיקה בירושלים בואכה הכותל המערבי. פרט לפיגועים הבודדים שהתרחשו בשנים האחרונות, האזרח הפשוט, כמעט ולא ירגיש במתיחות הרבה הקיימת מתחת לפני השטח. בניסיון לצלול לפעילות כוחות הביטחון באזור, יצאנו לסיור באזור יחד סגן ניצב ליאור כהן, מפקד פלוגה ג' של משמר הגבול בעיר העתיקה.

"המשימה שלנו", אומר לנו כהן בזמן שאנחנו יושבים במשרדו שממוקם מעל הכותל המערבי, "היא לאפשר לכל באי העיר העתיקה לבקר בבטחה, ולשמור על תחושת הביטחון של העוברים ושבים, הן בתחום הביטחוני והן בתחום הפלילי. לאפשר לכל יהודי שמעוניין להגיע להתפלל בכותל לעשות זאת ללא חשש כמו כן", הוא מסביר, "אנחנו דואגים לאפשר את פולחן הדת לשלושת הדתות ללא הבדל".

במקום הקרוב להר הבית שאליו מותר ליהודים להגיע, מעל בסיס משמר הגבול הממוקם בסמוך לכותל המערבי, מסביר לנו כהן על הרגישות באזור, ועל המצב הנפיץ שעלול להידלק בין רגע. "חשוב לציין שבסופו של דבר, משני הצדדים מגיעים אנשים שרוצים להתפלל. גם בהר הבית וגם בכותל המערבי. אנחנו יודעים ליצור את האיזונים ולא להפוך את המיעוט שרוצה להפר את הסגר לעניין הדומיננטי".

באחת הכניסות להר הבית, מהמקומות הרגישים ביותר במזרח ירושלים, פורט בפנינו כהן חלק מהפעילות של לוחמי משמר הגבול למנוע ממפרי סדר לבצע את זממם. "יש דמויות דומיננטיות שיש להן כוונה לבצע הפרות סדר וחיכוך מיותר", הוא אומר ומדגיש, "אנחנו כאן בשביל למנוע את זה. השוטרים מוודאים שכל מי שנכנס אין בכוונתו להפר את הסדר".

לוחמי משמר הגבול והשוטרים הפרוסים כמעט בכל פינה בעיר העתיקה, נדרשים לשמור על ערנות יוצאת דופן, ולהיערך לכל התפתחות שעלולה לבוא ממקום בלתי צפוי. "השוטרים מכירים את הנפשות הפועלות", מסביר סגן ניצב ליאור כהן, "ברגע שהם מזהים דמות חשודה הם מעוכבים ובודקים".

"כמובן", הוא מוסיף, "שיש פעילות מודיעינית על אנשים שיש בידיהם כוונה להגיע וליצור אי סדר באזור העיר העתיקה". כהן התייחס גם לתופעת השלכת האבנים מהר הבית לעבר הכותל המערבי, שכמעט ולא התרחשה בשנים האחרונות ואומר: "אנחנו נמצאים גם בתוך הר הבית ולא מאפשרים לאף צד חלילה לערער את תחושת הביטחון של המתפללים".

 

 

 

משמר הגבול העיר העתיקה ירושלים הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד