י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אתה משוגע או נורמלי?"

המקובל לתלמידו: הקב"ה פדה אותך בקנס ונקודות • צפו

המוקבל הרב גמליאל רבינוביץ הסביר בשיחה מיוחדת לתלמידיו דרך מעשה שהיה, את צורת החשיבה שצריכה להיות לו לאדם "אתה משוגע או נורמלי? על הכול יש חשבון" זעק המקובל • צפו

המקובל לתלמידו: הקב"ה פדה אותך בקנס ונקודות • צפו
הרב גמליאל רבינוביץ צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בשיעוריו של המוקבל הרב גמליאל רבינוביץ, נוטלים חלק רבים מתלמדיו ושומעי לקחו, עם פרוץ נגיף הקורונה עברו השיעורים להתקיים בתוכנת ה'זום'. במהלך אחד השיעור האחרונים שמסר, הזדעק המקובל והסביר עם 'מעשה שהיה' את דרך החשיבה שעלינו לאמץ.

"היה איזה יהודי שלא כל כך הקפיד על תפילות, לא צריך להסביר לכם יותר מדי" פתח המקובל בסגנונו הייחודי. "דיברתי איתו שיחה חריפה והוא התחיל להתפלל במניין חזק." לדברי המקובל, "הוא בא אלי יום אחד, ובפיו תמיהה: נסעתי במהירות להספיק תפילה למניין, עברתי על החוק, וקיבלתי דו"ח עם נקודות, אני לא מבין הוא תמה, אני נוסע להתפלל במניין וקבלתי דו"ח?"

"השבתי לו", המשיך הרב רבינוביץ ,"אתה מבין מה שאתה אומר? אתה עברת על החוק, עברת על החוק, הייתה אמורה להתרחש חלילה תאונה, לא היית אמור להיות כאן בכלל, הקדוש ברוך הוא ריחם עליך בגלל שהלכת להתפלל במניין והוא פדה אותך בכסף ובנקודות, יש לך עוד טענות עליו? כל החיים אתה מתנהג איך שאתה רוצה ואין דין ואין דיין? אתה משוגע או נורמלי?" זעק המקובל.

"ככה צריך להסתכל על החיים, רבותי, צריך ללמוד מוסר בכל יום, על הכול יש דין וחשבון משלמים הכול, וזו צריכה להיות צורת החשיבה, הכול עם חשבון" סיים המקובל בלהט.

הרב גמליאל רבינוביץ דו"ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד