י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כלכלה נכונה

עד כמה משפיעה עליך הסביבה? // מנדי קוריץ

להאשים את הסביבה וגורמים חיצוניים לעולם לא יוביל אותנו להצלחה, תבנו סביבכם סביבה תומכת ומעצימה | הדרך להצלחה מתחילה בפעולות שלך, העולם החיצוני שלך הוא השתקפות העולם פנימי שלך | דעה

עד כמה משפיעה עליך הסביבה? // מנדי קוריץ
מנדי קוריץ צילום: באדיבות המצלם

רק תחשבו! העולם החיצוני שלכם משקף את עולמכם הפנימי שלכם מכל הבחינות. שום דבר לא יכול לקרות לכם - או בשבילכם - בטווח הארוך, עד שזה לא יתאים למשהו בתוככם. אם תרצו לשנות או לשפר כל דבר בחיים שלכם, עליכם להתחיל בשינוי ההיבטים הפנימיים של מחשבתכם.

לפעמים התכתבות זו מכונה "שווי ערך נפשי". האחריות הגדולה ביותר שלכם בחיים, היא ליצור בתוך עצמכם את המקבילה הנפשית למה שאתם מבקשים לחוות מבחוץ. העובדה היא, שאינכם יכולים להשיג מטרה חיצונית עד שלא יצרתם אותה לראשונה מבפנים.

דמיינו כאילו החיים שלכם הם מראה של 360 מעלות. לאן שלא תסתכלו, שם אתם נוכחים. מערכות היחסים שלכם עם העובדים שלכם, או הלקוחות והספקים, למשל, תמיד משקפות לאחור את הדרך שחשבתם לנכונה עבורכם. סוג האנשים שמקיפים אתכם, הוא בבואה למה שיושב בכם בפנים.

ולא רק זאת: תשומת הלב שלכם, הבריאות שלכם והתנאים החומריים שלכם, כל אלה הינם השתקפות של הדרך בה אתם נוהגים לחשוב ולהתהלך בעולם רוב הזמן.

לרוב האנשים, אולי גם לחלק מכם,  קשה לקבל את הגישה הזו. ישנם לא מעטים הטוענים שהבעיות בחייהם נגרמות על ידי אנשים אחרים ונסיבות חיצוניות. הם המומים וכועסים כשמסבירים להם, שהם האדריכלים העיקריים של כל מה שקורה להם. הם רוצים שאחרים ישתנו. הם רוצים שהעולם ישתנה. אבל הם לא רוצים לשנות את עצמם.

חוק ההתכתבות שהזכרתי כאן קודם, הוא המפתח לחופש ולאושר אישי. זו הדרך הגבוהה להצלחה והגשמה גדולה, בסייעתא דשמיא. נכון, לכאורה אתם יכולים לשלוט רק על דבר אחד בעולם: על המחשבות שלכם.

יחד עם זאת, כאשר אתם לוקחים שליטה מלאה על חשיבתכם, למעשה, אתם לוקחים שליטה על כל שאר ההיבטים בחייכם. על ידי חשיבה ודיבור רק על מה שאתם רוצים שיקרה, ועל ידי סירוב לחשוב או לדבר על מה שאתה לא רוצים שיופיע בחייכם, אתם מושכים רק טוב אליכם, והופכים למעצבים של חיי היום יום שלכם. זכרו: מחשבה יוצרת מציאות.

עכשיו, בואו נעבור מתיאוריה לכלים מעשיים. האמינו לי, קל כל כך ללמוד כיצד ניתן ליישם חוק זה באופן מיידי בחייכם: חפשו סביבכם דוגמאות למקומות שבהם עולם החוויה החיצוני שלכם הוא השתקפות של עולם המחשבה הפנימי שלכם. היו מודעים לעצמיכם. אני תמיד אוהב לחלק את האנושות ל-2 קבוצות: "אנשי ה-כן" ו"אנשי ה-לא".

באופן קבוע, כאשר תציגו  רעיון חדש, או תרצו לבצע מהלך מסוים, אנשי הלא יסבירו מיד, למה "לא" כדאי לכם לעשות את זה, או למה "לא" תצליחו בזה. יש להם מלא תירוצים למה אי אפשר לעמוד ביעדים שהצבתם. לעומתם, אנשי הכן יילחמו למענכם, ויסייעו לכם לצלוח את הדרך למטרות שלכם.

אני ממליץ לאנשים: שנו את הסביבה שלכם. בנו לכם סביבה תומכת וחכמה של אנשי הכן, פרקו מכם סביבה שממעטת ערך והתקדמות שגורמת לכם לא להאמין בעצמכם. וכד' ויש אנשי הכן שילחמו ויעזרו לכם להגיע לזה, אגב, גם לעובדים או ספקים שלי, מקבוצת אנשי הלא, אני אוהב לומר בקביעות את ה"לא": כבר יש לי עכשיו... לא עשיתי את זה עד היום... בואו אתם והסבירו לי, למה כן! ואיך כן"

חשבתם פעם כיצד המצב הנוכחי שלכם בעסק או בקריירה, משקף את עמדותיכם ושכנועיכם הפנימיים ביותר? גם בלי לדעת, אתם מחצינים את האמונות והמחשבות שלכם  כלפי החברה שלכם, עמיתיכם לעבודה, המוצרים והשירותים שלכם, הלקוחות והיעדים שלכם.

לכן, התחילו היום לבנות את התודעה, המקבילה הנפשית, בחלק הפנימי של החיים שאתם רוצה ליהנות מבחוץ. דמיינו שהעסק והקריירה שלכם מושלמים מכל הבחינות. אילו שינויים אתם צריך לעשות בחשיבה שלכם, כדי ליצור את עולמכם הפנימי באופן שתואם למה שתרצו לחוות מבחוץ? קדימה, יישמו את השינויים הללו בעצמיכם!

לסיכום, כל החוקים העסקיים שתלמדו בטורים שלי, אלה הרחבות הגיוניות לחוק הסיבה והתוצאה. כל הציפיות, וההתכתבויות שהצגתי, מספקים מסר אחד: אם תשנו את איכות החשיבה שלכם, תשנו את איכות חייכם. והרי אין גבול לחשיבה טובה יותר, אין מעצור אמיתי לכמה טובים החיים שלכם יכולים להיות. זה לגמרי תלוי בהשתדלות שלכם, בעזרת ה', ובסביבה שתייצרו לעצמיכם.

כולם יכולים להסביר לכם מה לעשות או להציע טיפים. בסופו של דבר, כל אדם חייב ליישם את הדברים בכוחות עצמו. אם לא תיישמו, כל התכנים שתקראו ותלמדו לא יסייעו לכם בפועל. הם יישארו רק בתיאוריה, הרחק מן המציאות. לכן, התחילו בכל יום לבצע שינוי. אפילו קטן. רק ככה תגיעו לשינוי גדול. לאחר שתחוו את השינוי המצטבר, תרגישו סיפוק משמעותי, ואמביציה להמשיך לבצע שינויים לטובה. בהצלחה!

שבוע הבא זהו סוף שנת המס הלועזית, אם יש נושאים שיעזרו לכם, תכתבו ואשמח לעזור לכם.

אין במאמר זה כדי להחליף יועץ או כדי להתוות דרך, ואין בדברים הנ"ל לקיחת אחריות על פעולותיכם. מקווה שעזרתי לכם. מוזמנים להביע את דעתכם או לשתף בנושאים שמעניינים אתכם. בכל שאלה ניתן לפנות במייל: [email protected]

כלכלה דעות שינוי חשיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד