י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הביקורת

נתניהו סיכם עם השרים: הכיתות יקיימו יום לימודים מלא

בעקבות הביקורת הרבה שהוטחה לעבר הממשלה אחרי ההחלטה לקיים את כיתות הלימוד בזמן הסגר רק עד 13:00 בצוהריים, ראש הממשלה סיכם עם השרים אדלשטיין וגלנט על יום לימודים מלא

נתניהו סיכם עם השרים: הכיתות יקיימו יום לימודים מלא
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: pixabay

לאור הביקורת הרבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט סיכמו שגני הילדים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א'-י"ב יקיימו יום לימודים מלא גם במהלך הסגר, ולא עד 13:00 כפי שסוכם עד כה.

אתמול (רביעי) לאחר חצות החליטה ועדת השרים על הטלת סגר כללי על ישראל החל מיום ראשון בשעה 17:00 למשך שבועיים.

במסגרת הסגר תחול מגבלת תנועה של עד 1,000 מטר והמסחר ייסגר פרט למשלוחים. עוד תוגבל במסגרת הסגר השהייה בבית מגורים של אדם אחר, וכן ההתקהלויות יאסרו. במרחב הפתוח תותר התקהלות של עד 20 איש, ובמרחב הסגור עד 10 איש בלבד, הוראות אלה יחולו גם על בתי הכנסת. גם ה"איים הירוקים" צפויים להיסגר.

עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50% מההיתרים הנוכחיים והתחבורה ציבורית תעבוד במתכונת של 50% מהנפח הרגיל.

בניגוד לסגרים הקודמים, הוחלט בתחילה כי מערכת החינוך תפעל חלקית. הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב יפעלו בין השעות 8 עד 13:00. הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00. בנוסף הוחרג גם החינוך המיוחד והלימודים בו יתקיימו בכל הגילאים.

גורמים במשרד הסבירו את ההחלטה לקצר את יום הלימודים בכך שהיא נועדה "ליצור אווירה של סגר". ההחלטה גררה התנגדויות רבות. ראש עיריית בת ים צביקה ברוט וראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ציינו כי הם מחפשים סעד משפטי ליום לימודים מלא למרות החלטת הממשלה.

כאמור, בעקבות הביקורת, ראש הממשלה נתניהו יחד עם שרי הבריאות והחינוך, החליטו כי הלימודים יימשכו במתכונת של יום למידה שלם ולא עד 13:00 כפי שסוכם בתחילה.

יולי אדלשטיין יואב גלנט בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד