כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"גל שעולה וגואה"

מנכ"ל משרד הבריאות: ייתכן והסגר יוארך מעבר לשבועיים שנקבעו

בתדרוך מיוחד שהעביר לתקשורת פירט מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי על קצב התחלואה המדאיג בקרב האוכלוסייה בישראל ("אנחנו עדיין בעיצומו של הגל שעולה וגואה") | לוי הבהיר כי ייתכן ותקופת הסגר תוארך אל מעבר לשבועיים שנקבעו | "הנגיף החדש מדבק יותר בכ-60-70%"

מנכ"ל משרד הבריאות: ייתכן והסגר יוארך מעבר לשבועיים שנקבעו
סגר בבית שמש צילום: Yaakov Lederman/Flash90

על רקע החלטת הממשלה להטיל סגר כללי החל מיום ראשון הקרוב בשעה 17:00 ולמשך שבועיים, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי העביר הערב (חמישי) תדרוך ובו אמר כי ייתכן והסגר יתארך אף מעבר לשבועיים שנקבעו.

לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, "אנחנו נמצאים כרגע במגמת עלייה בתחלואה, עם כ-4,000 חולים בימים האחרונים ומעל 5% בדיקות חיוביות. גם מקדם ההדבקה מעיד על מצב התחלואה - הוא עומד על 1.26 וזה לא מעט. בעיצומו של הסגר הקודם היינו על 06, כעת יש מגזרים שהמקדם הוא גבוה יותר עד כדי 1.7".

פרופסור לוי התייחס לפתיחת מערכת החינוך לפני כשבועיים, מה שגרם לעלייה ניכרת בתחלואה. לדבריו, "אנחנו דוגמים את עובדי ההוראה, עד כה נבדקו קצת פחות מ-100 אלף. בקופות החולים כרגע מטופלים כ-30 אלף מאומתים - זה מספר גדול. כשהיינו בסגר הנתון הזה ירד לכ-10 אלף".

פרופסור לוי התייחס גם להחלטה לשלוח את כל מי שחוזר מחו"ל לבידוד במלוניות החל מאתמול בשעה 22:00 ואמר כי "מטבע הדברים מספר המבודדים במלוניות, בשל המגבלה על החוזרים לארץ, יעלה".

הוא התייחס גם למצב התפוסה בבתי החולים שעולה כל הזמן במקביל לעלייה בנתוני התחלואה. "אנחנו עולים ברמת האשפוז, כרגע סדר הגודל הוא של 950 מאושפזים. הנתון הזה הולך ועולה, מספר החולים הקשים עומד כעת על כ-500. מדובר בעלייה יומית של 70-90 חולים במצב קשה. אנחנו מחזירים מיטות שהסבנו לחולים אחרים כדי לטפל בהם כראוי".

ביום ראשון האחרון החל מבצע החיסונים ובמסגרתו חוסנו עד כה למעלה מ-150 אלף בני אדם. עם זאת, פרופסור לוי ציין כי "אנחנו עדיין לא תחת ההשפעה של החיסון, אנחנו עדיין בעיצומו של הגל שעולה וגואה".

ולמרות החלטת הממשלה להטיל כעת סגר לשבועיים הוא ציין כי "אם לא נרד מרמת התחלואה לממדים שאנחנו רוצים, של כ-1,000 חולים ומקדם הדבקה של מתחת ל-1, ייתכן שנבקש להאריך את הסגר לתקופת מה". 

כזכור, בעקבות הביקורת הרבה החליטו מוקדם יותר היום ראש הממשלה ושרי החינוך והבריאות כי גם במסגרת הסגר יקיימו יום לימודים מלא. "שר החינוך יואב גלנט נענה לבקשות הציבור, ואך עף שהגנים ובתי הספר היו אמורים להיות פתוחים עד 13:00, הארכנו את השעות והם יפעלו כמו לפני הסגר, עד 15:00-16:00".

פרופ' לוי אמר כי "אנחנו מצטערים וכואבים על סגירת המסחר. אנחנו יודעים כמה הדבר קשה". הוא ציין כי לפי תחזיות המומחים, "אם לא ננקוט בסגר אנחנו עלולים להגיע ל-9,000 מאומתים עוד לפני מחצית חודש ינואר, להגיע ל-800 חולים קשה. זה הזמן לעצור את זה, למנוע את ההידרדרות - והמדרון חלקלק". 

פרופסור לוי התייחס גם למוטציה הבריטית ואמר כי "יש מוטציה שגרמה לשינוי במבנה החלבוני של מעטפת נגיף הקורונה. מוטציה היא דבר רגיל, אנחנו רואים את זה כל הזמן בווירוסים. כאן מדובר במוטציה משמעותית שגרמה לשינוי במבנה החלבון. המשמעות היא שהנגיף החדש מדבק יותר בכ-60-70%. עם זאת, הוא לא יותר אלים.

הדבר החשוב שמעניין את כולנו הוא מה החיסון יעשה לנגיף הזה. על פי כל המחקרים עד כה, גם של פייזר ושל מודרנה ואחרים שחיסוניהם עדיין לא הגיעו לארץ, החיסונים מגנים מפני הנגיף".

חזי לוי קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד