ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לייבל'ה במהדורה שבועית

במפגש העיתונאים: השר היחיד שנטל ידיו

והשבוע בלייבל'ה: המרוץ הדרמטי לראשות הקמפוס החרדי, במי תומכים הפוליטיקאים?; המפגש הקולינרי בין העיתונאים למועמד לראשות העיר: מי השר שהיה היחיד שנטל את ידיו?; ההתמודדות המסעירה לראשות החברה הכלכלית של עיריית בני ברק; מי שם רגליים ליועץ של הח"כ הוותיק?; וגם כל המתחסנים החדשים לקורונה

במפגש העיתונאים: השר היחיד שנטל ידיו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

כמה לייבל'ה אוהב מערכות בחירות.. אוהו אוהו כמה.. עוד יותר לייבל'ה אוהב את הפורשים ממפלגות ומתחברים לאחרות - העיקר שיש בלאגן. הינדל'ה טענה ללייבל'ה שכשיש בחירות זה סימן שיהודים התפללו טוב.

ואכן, בתקופת הקורונה שהרבה יצאו לחל"ת והתפרנסו בביתם ואף התפללו במנייני המרפסות, ה' שמע את התפילה ושלח תוך שנתיים עוד מערכת בחירות, חמישית במספר, לצד הבחירות ברשויות המקומיות, ובכך יש פרנסה ברווח לאלו שמתפרנסים מחג לחג וכעת מבחירות לבחירות.

אפרופו בחירות, לייבל'ה נזכר בסיפור חזק שהתרחש עם תא הכתבים המוניציפאליים בבחירות המרתקות לראשות עיריית ירושלים - אז העיתונאים התפנקו כל ערב במסעדה אחרת.

בערב הבחירות הוקם התא שכאמור אחת המטרות המרכזיות שלו הייתה להשיג ארוחות חינם מהמועמדים. וכך הכתבים זכו גם לפגישה גם עם השר לשעבר זאב אלקין במסעדת פאפאגאיו בתלפיות.

הכתבים התכנסו במסעדה ולפני שהסתערו על השולחן ישבו עם המועמד, ואך במקרה, היחיד כמעט מהחבורה שקם ונטל את ידיו לסעודה, היה השר אלקין (לא שהחברים היו חשודים על דיאטה אך בוודאי נטלו בבית). אלקין פרש בארוחה את משנתו וחברי התא השתכנעו אך בסופו של דבר התזה התבססה שדייטש יפרוש מהמרוץ מה שלא קרה. בני החבורה גם נפגשו עם משה ליאון שהבטיח להם שייתן להם ארוחה עם בנות הזוג (אלו הנשואים כמובן), אך אז הוא נבחר וארוחה כזאת לא התקיימה. לייבל'ה מקווה שלפחות את שאר ההבטחות הוא קיים.

אפרופו בחירות, והפעם מסוג אחר, לייבל'ה נתקל השבוע בבחירות המתקיימות ליו"ר אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו. בעבר שימש כיו"ר המיתולוגי עקיבא חופי יועץ החקיקה הבכיר של ח"כ מלכיאלי.

כעת מתמודדים על התפקיד הנחשק ראש בראש, העיתונאי המוכשר איתי גדסי מרדיו 'קול חי' ונתי מור יוסף מהפעילים הבולטים בש"ס שלפעמים מריח עצי לבונה, ומשמש כעוזר של ח"כ אוריאל בוסו, איש העניבות של ברוקס בראדרס בש"ס.

התמודדותם של גדסי ומור יוסף הלחיצה את כל המערכת בצורה מטורפת. המועמד שלומי בלחסן איש אמונו של מנכ"ל ש"ס חיים ביטון הודיע אמש כי הוא פורש מהמרוץ והוא מעביר את תמיכתו לאחד המתמודדים.

חברי הכנסת של ש"ס קרועים מול השניים, אך מנגד בשלומי אמונים סגן השר פרוש תומך באיתי גדסי שנהנה גם מתמיכה אשכנזית חסידית ואם יש לו את תמיכת שלומי אמונים הרי שאפשר לברך על המוגמר וגדסי הוא זה שיזכה.

כעת בשל הסגר בשבוע הבא, קיים חשש שהבחירות שיתקיימו ביום חמישי ייגנבו כמו בארה"ב ונשמעו טענות מהמתמודדים על זיופים.

לייבל'ה חושף גם את הרשימה של גדסי ומור יוסף למועצה. חברי הרשימה העיתונאי אפרים דוד, שמעון דוד ראש לשכת אבי אמסלם, יעקב גנסיה איש אמונו של דודו עמר, חגי ניסן ממנהלת החרדים בצה"ל, ואיציק עמר אח של דודו מה שאומר שיש לו רוב ברשימה.

לייבל'ה מגיש קטע וידאו של ח"כ משה ארבל מתלבט בין השניים.

גם הפעיל שמבסוט מהבחירות אברשה אוחיון מתלבט בין השניים וערך עימות בין המתמודדים בשיחת זום בהשתתפות עשרות פעילי ש"ס המשמשים כסטודנטים באגודה.

אפרופו ברוקס בראדרס, במבצע שהתגלה השבוע באתר החולצות של המותג שנמכרו בכמה דולרים בודדים הח"כ הפתח תקוואי אוריאל בוסו מיהר לרכוש עשרה חולצות לטובת הסגר.

ואם במינויים ובבחירות עסקינן, לייבל'ה חושף כי ישנה התמודדות לא פשוטה על החברה הכלכלית בבני ברק. לאחר שרעיון הסמינר נגנז, שלומי פולק מלשכת גפני מתמודד בימים אלו על התפקיד, ואוזן לחשה ללייבל'ה שכמה מבני התורה הספרדים 'מרביצי' שמים מקלות בגלגלים בדרך לתפקיד. מעניין מה יהיה.

ובבני ברק, איש לשכת ראש העיר גודי סילמן, נצפה השבוע מחפש ישועות בברסלב יחד עם בנו, זה קרה בשמחה עם הרה"צ רבי משה קרמר ממנהיגי חסידות ברסלב כשהוא מתברך יחד עם בנו בחמימות.  

השבוע בביתר עילית ראה לייבל'ה את השר רפי פרץ מתרגש מול ראש העיר מאיר רובינשטיין מהציוצים של איש התקשורת הבכיר ישראל כהן. לייבל'ה יודע שכנראה הציוצים של כהן יובילו את השר של ירושלים גם לבחירות הבאות.

בהרי ירושלים לייבל'ה ראה את ח"כ יוסי טייב שהולך להסתער עם המטה הצרפתי של ש"ס על אלפי קולות חדשים, כשהוא משוחח יחד עם פרויקטור הקורונה אליהו ארנד ומוישי מילר סגן ראש מועצת קרית יערים ועוזרו של ח"כ יצחק פינדרוס - ללא חשש סיכונים וקונספירציות.

לרגל יציאתו לדרך כעו"ד עצמאי בתחום המשפחה והאזרחי, קיבל עורך הדין חיים חרל"פ את ברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה מצטרף לברכות והאיחולים.

גם הרב חיים ברוך ויכלדר מזכ"ל 'דגל ירושלים' נצפה השבוע בקודש פנימה אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי מתברך בחמימות.

ומי שזכה השבוע לבשר על מופת היה מ"מ ראה"ע ירושלים אליעזר ראוכברגר שהשבוע עם בנו לבקש את ברכת שר התורה לאחר ש לפני כשנה הגיע לבקש ברכה והשבוע הגיעו שוב להודות - הברכה התקיימה ובתוך שנה הבן זכה לבת בריאה ושלמה.

ומי שהרים השבוע את הקנייטש למעלה היה מוטי לוי מאנשי השיווק של בחדרי חרדים, שנכנס השבוע יחד עם עמיתיו להתייעצות חשובה לקראת מהלך גדול בדיגיטל החרדי.

לייבלה פגש את הזמר העולמי פיני איינהורן בימי החנוכה, מתחדש בחליפה יוקרתית בטרקלין G&G בירושלים.

רגע לפני גזירת כלא הבידוד של ביבי, חזרו הזמרים אוהד משקוביץ ואיציק וינגרטן מדובאי, שם הופיעו בחתונה אצל איש העסקים איציק שינפלד.

ומי שקיבל השבוע צל"ש הוא איש התקשורת והשיווק אריאל אלחרר שגייס סכומי כסף ושיפוצניקים לטובת יוסל'ה פליישמן משכונת בית ישראל בירושלים, שנלקח באכזריות על ידי שוטרים והרעיד את העולם. אלחרר דאג לשיפוץ ביתו לאחר התיעודים שנחשפו לראשונה ב'בחדרי חרדים' על מעצרו הנפשע של יוס'לה שהוא כיום הדמות האהובה בחיינו.

והנה סיפור יפה שטרם שמעתם הצלם החרדי שוקי לרר שחזר מדובאי עם גלריות עמוסות ומטורפות: לרר התיישב אחר כבוד מול מחשבו בכדי להתחיל למיין את התמונות ולשגרם למערכות התקשורת.

אמממה, שוד ושבר בגבולנו. לרר גילה כי הכרטיס ועליו התמונות לא עולה במחשב, לרר שכבר היה עייף ניסה בכל כוחו בכמה מחשבים אך הכרטיס כנראה שבק חיים. בלית ברירה פנה לרר למומחה הגדול אבי כהן אלוף השידורים החיים שהצליח לשחזר את כל התמונות המרהיבות של דובאי 2020. לרר שלא ידע את התרגשותו, אומר כי "מעולם לא קרה לי דבר כזה. כנראה זה משו אמירתי בכל אופן אבי כהן התגבר גם על זה".

איש הרשת מוטי שטיגליץ האיש שלא מפסיק לתת ביטוי לימין חזק בטוויטר, נצפה רגע לפני הבידודים וסגירת השמים במסע לקברי אבות באוקראינה הקפואה.

היועץ האסטרטגי מני גירא שוורץ נערך לסגר השלישי לאחר שדברר ביד רמה את הסגר הראשון, והוא נצפה על הכיסא של ספרו האישי 'רוני הספר' בירושלים.

ומכאן לאלו שהתחסנו השבוע: ביום הראשון לחיסונים לייבל'ה הגיע לבית החולים איכילוב שם ראה את השר עמיר פרץ ומנכ"ל איכילוב רוני גמזו מלווים לחיסון את יו"ר ארגון למענכם הרב יוסי ערבליך שהיה ממובילי ההסברה המקצועית לכך שהחיסונים מועילים.

מי שעוד התחסן והפעם במאוחדת בית שמש הוא עורך עיתון 'הדרך' איש התקשורת וההגות אברהם דב גרינבוים. לייבל'ה ראה שמשני צדדיו תומכים בו: מנהל קשרי לקוחות בבית שמש אלתר הורביץ ומנהל סניף רמב"ש א' אסף וגנר.

הרב אשר ליבי רב בית החולים שניידר בפתח תקווה מיהר להתחסן כהוראת גדולי ישראל בבית החולים.

יו"ר 'סעד ומרפא', איש חסידות בעלזא, הרב מוטי פריד התחסן הבוקר ב'שערי צדק'. לאחר החיסון שלח מסר חשוב וברור לכולם: "לכו להתחסן".

במוצ"ש האחרון נחגג מעמד הכנסת ספר תורה לבית המדרש דינוב בירושלים. אשר נתרם על ידי מתפללי בית המדרש וידיד המוסדות הרב משה גוטליב כאשר מאות האוהדים והחסידים רוקדים במעגלים סביב ספר התורה.

התהלוכה יצא מבית איש העסקים יענקי ברוין בעל מפעל 'יוקרה שבעור' שחגג עם ספר התורה. החברים מתולדות אהרן ובראשם האסטרטג ואיש יחסי הציבור מענדי צימעט הגיעו לברך ולשמחו בשמחת התורה.

ומכאן לארה"ב, מי שהגיע לניו יורק הוא הרקדן הירושלמי יענקל'ה קורנבליט האגדי. השבוע הוא נצפה בתפילת שחרית ראשונה בשטיבל של בעלזא ולאחר מכן יצא לסיור ברחובות בריקודים סוערים.

בין היתר הוא נצפה עם הבדרן והמסאג'יסט וולווה קירשנבוים בריקוד הקאדאצ'קע ברחובות בורו פארק.

לייבל'ה גם קיבל השבוע דיווח על תאונת פגע וברח בברוקלין הנגיד הצעיר אברומי זופניק שנסע עם רכב הקאדילק, נפגע מגוי שנכנס בו ברמזור, בנס לא היו נפגעים בנפש אך הרכב של זופניק נשלח לפח והביטוח שילם רכב חדש מהנילונים.

השבוע הופתע לייבל'ה לראות את הסגולה החדשה של חב"ד: פיסת בד ממפת שולחנו של הרבי בעת התוועדויותיו בשנים תשכ"ז תשכ"ח על ספר תהילים. את השי המרגש הזה העניקו בני משפחתו של שליח חב"ד בהנובר הרב בני וולף ז"ל, למנכ"ל צ'רידי שי צ'רבינסקי על הקמפיין שערכה החברה לבניית בית חב"ד לזכרו של הרב וולף.

לייבלה אמנם ליטאי, אבל נשמתו החסידית התרגשה בשביל החבדניקי"ם.

ועדיין בקמפיינים, האסטרטג ואיש הקמפיינים יחזקאל מילר מתברך מכ"ק האדמו"ר מבעלזא לאחר שניצח על קמפיין "מכריעים" באשדוד של החסידות שזכה להצלחה למעלה מן המשוער.

ולפינת המזל טובים השבועית

מזל טוב לעיתונאי החב"די יוסי אליטוב עורך עיתון 'משפחה' לרגל חתונת בנו התמים מנדי הערב בישיבת 'אש התורה' בירושלים בשעה טובה. החתונה הוקדמה ברגע האחרון להערב בשל הסגר שבפתח. בחתונה צפויים להשתתף רבני חב"ד ושלוחים רבים לצד עיתונאים וותיקים שישמרו על הנחיות הבריאות.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת החבד"י שימי סגל לרגל הולדת הבן, סגל כתב בטוויטר השבוע: שבח והודיה לה' יתברך אנו שמחים לבשר כי הבוקר נולד לנו בן זכר בריא ושלם. לאם ולתינוק שלום! הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו!

מזל טוב לר' גבריאל שישא משב"ק האדמו"ר מתולדות אהרן, לרגל שמחת נישואי בתו הצעירה בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לנגיד הרבני ר' בנימין ברבר איש חסידות באבוב – 45 שהתארס בשעה טובה ומוצלחת בזיווג שני לאחר שהתאלמן כזכור ל"ע מרעייתו ע"ה. בשמחה הגיע הרבי מבאבוב – 45 ועוד רבנים ונגידים.

ברכת מזל טוב לאיש החסד ר' אהרן יוסף (ארי) קורניצר בעל מאפיית 'טיב המצות' ומחשובי נכבדי מרכז חסידי ויז'ניץ לרגל שמחת אירוסי בנו החשוב, עם בתו של הרב רוב מהחסידות. מה שנאמר ענבי הגפן בענבי הגפן. לייבל'ה ראה שהצלם יהושע פרוכטר הגיע לשמחה וגם הגיש סלפי.

ברכת מזל טוב לעורך הדין משה נתן רוזנבלט מחשובי חסידי ברסלב לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לחתנו שלום סופר לייבל'ה מברך שיזכו לגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים ולהכניסו לבריתו של אברהם אבינו בעיתו ובזמנו. הברית בע"ה ביום היארצייט הראשון של הסבא הרה"ג שמואל בנימין סופר זצ"ל שנפטר בתאונת דרכים קטלנית.

מזל טוב לזמר מלונדון, החתן חיים שיעלה ווייל לרגל אירוסיו בשעטו"מ. לייבל'ה יודע שגם בגיל 30 יש סיכוי ומאחל מזל טוב ענק לחיים שיעלה התותח.

מזל טוב לחתן הבחור החשוב מאיר הופמן מאנשי הצוות של המגזין 'די וואך' שחתום על שורת תיעודים ממסעות בפרשבורג ועוד לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת, עם בת הנגיד ר' גבריאל הלפרין ממונטריאול מחשובי נגידי בית סקולען. שמחת הווארט נערכה במעונו של האדמו"ר מסקולען בשכונת בורו פארק והחתן הרים את הגארטל לקנין.

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד הרב נחמיה הויזמן יו"ר אגודת ישועות בקיטוב לרגל נישואי בתו, עם נכד הרה"צ מזוועהיל בני ברק.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים והנדל"ן מנחם פרידמן יו"ר פורום בעלי העסקים בב"ב ואיש אמונו של הרבי ממעז'יבוז חתנו של מנהל אגף תרבות בעיריית בני ברק הרב יעקב רוזן לרגל הולדת שמחת הבן - הנכד.

לייבל'ה רכילות חרדית זאב אלקין אוריאל בוסו איתי גדסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד