י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"נתגלגל לבחירות מועד ה"

פייגלין הודיע: לא אתמודד בבחירות הקרובות

אנחת רווחה בימין עם הודעתו הערב של משה פייגלין כי לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24 וזאת לאחר התלבטות קשה. לדבריו" "ישראל נותרה ללא חזון, ללא בשורה ובלי שום תקווה מהותית לשינוי. נותר רק התיקו המשתק שבין 'כן ביבי' ל'לא ביבי' וכתוצאה מכך, לא ניתן ליישם בישראל שום מדיניות של ממש"

פייגלין הודיע: לא אתמודד בבחירות הקרובות
משה פייגלין צילום: גילי יערי, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'זהות' משה פייגלין מודיע הערב (חמישי) כי לא יתמודד בבחירות הקרובות. בבחירות 2019 מועד א' כמעט ונכנס לכנסת כאשר חסרו לו כמה אלפי קולות בכדי לצלוח את אחוז החסימה. בשתי המערכות שלאחריה כמו זו הנוכחית בחר שלא לנסות שוב את מזלו. 

פייגלין הסביר הערב את החלטתו שלא להתמודד בבחירות לכנסת ה-24 ואמר: "בבחירות מועד א' הצלחתי לחשוף את הציבור הישראלי לשיח של תוכן, במקום השיח האישי הבלעדי, שממלא כיום עד אפס מקום את המרחב הפוליטי. הייתי קרוב מאוד ליצירת חיבור בין רעיונותי למרחב העשייה הפוליטי, אך כזכור חסר לבסוף למפלגתי כשליש מנדט בכדי לצלוח את אחוז החסימה. הפחד מפני החדש והלא מוכר, ניצח את התקווה לשינוי. פוליטיקת האנשים העלימה לחלוטין את הפוליטיקה של הרעיונות".

לדבריו: "ישראל נותרה ללא חזון, ללא בשורה ובלי שום תקווה מהותית לשינוי. נותר רק התיקו המשתק שבין 'כן ביבי' ל 'לא ביבי' וכתוצאה מכך, לא ניתן ליישם בישראל שום מדיניות של ממש. מה שהיה הוא שיהיה, ועל אף שהמצב החברתי, הכלכלי, הביטחוני והבריאותי הולך ומחמיר, תוסיף החברה הישראלית לצפות בנבחריה, אוחזים זה בגרונו של זה ומבוססים בבוץ בלי שום יכולת להוביל שינוי אסטרטגי לשום כוון".

כפוליטיקאי וותיק ומנוסה, פייגלין סבור כי הבחירות הללו לא ישיגו הכרעה: "מסגר מועד ג', נתגלגל לסגר מועד ד', ומבחירות מועד ד' נתגלגל לבחירות מועד ה'. מאז מועד א', הלך השיח ורק התדרדר עוד הרבה יותר. אין בו יכולת הכלה לרעיונות בכלל ולרעיונותיה של 'זהות' – בפרט. לכן, לאחר התלבטות קשה, הגעתי למסקנה שאין מקום לריצה של זהות בבחירות הקרובות".

"כיוון שההחלטה היא אסטרטגית, כיוון שהיא אינה תלויה בשאלה אם יש סיכוי או אין סיכוי להיכנס לכנסת, אלא בשאלה אם יש סיכוי להוביל לשינוי מתוכה, וכייוון שהתשובה שנתתי לעצמי היא שלילית – החלטתי לפרסם את החלטתי כבר עכשיו - והזדמנויות טקטיות (כמו חיבורים או הצעות לשריונים שונים) לא ישנו את דעתי. במידה ויחול בעתיד שינוי אסטרטגי אשוב ואשקול את השימוש בכלים הפוליטיים".

לסיום עדכן את בוחריו כי "את השנים הבאות בכוונתי להקדיש לפיתוח ערוץ התוכן 'ישראל מחר' בכדי לייצר לבשורה הגדולה שהתפתחה בחצרי, מרחב חופשי עבור כל שוחרי החירות, הזהות, והמשמעות בישראל ובתפוצות".

זהות משה פייגלין בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד