י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בלי חששות ופקפוקים

הגר"י דרעי לכל רבני השכונות: "תעוררו את כולם להתחסן"

הגאון רבי יהודה דרעי רבה של באר שבע מעורר את רבני השכונות ורבני הקהילות לעורר את המתפללים להתחסן ולומר נשמת כל חי בשמחה. המכתב המלא 

הגר"י דרעי לכל רבני השכונות: "תעוררו את כולם להתחסן"
הגר''י דרעי בקבלת החיסון צילום: צילומסך

הגאון רבי יהודה דרעי רבה של באר שבע שהתחסן השבוע מפני נגיף הקורונה כתב מכתב לקהילות בעיר באר שבע לעורר בשבת הקרובה את המתפללים להתחסן כנגד הנגיף ולומר 'נשמת כל חי'.

במכתבו שמוען לרבני השכונות והקהילות כותב הגר"י דרעי "בימי הזוהר של עם ישראל בהם היה "אורים ותומים", היו ישראל נמלכים תחילה בחכמי הדור ובסנהדרין ורק אחר כך היו שואלים באורים ותומים כמפורש בסנהדרין (טז, א), ללמדך שחכמי ישראל הם האורים ותומים של הדור אשר עצתם היא עצת ה' ודבריהם היא בת קול היוצאת משמים ודעתם היא דעת תורה. וכבר הבטיחונו רבותינו בתלמוד (יומא עג, ב) "שגזירת האורים ותומים אינה חוזרת", וכן קבעו במדרש (שמות רבה ג, י) "שכל מי שנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל". וכל השומע לדברי חכמים הרי שהוא מקיים מצות עשה דאורייתא של "ועשית ככל אשר יורוך" (דברים יז, י), וכל העובר על דבריהם עובר בלאו של "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" (שם), ופירש רש"י: אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל... וכל שכן שאומר לך על ימין שהוא ימין".

"והנה בימי הערפל הללו בהם חשכו עינינו הדלות מראות את חסדי השי"ת הנסתרים, גבר חסדו עלינו ופקח את עיני חכמי המדע והרפואה בהכנת חיסון האמור לשים קץ לנגיף הנורא, ועוד הגדיל עלינו חסדו וזיכנו במאורות הגדולים הלא המה חכמי ישראל שהקב"ה שותלן בכל דור ודור אשר סמכו ידיהם על החיסון הזה והורו להסתלק מן הספק ולהתחסן בו מוקדם ככל האפשר ואף הבטיחו שאין לפחד ממנו, ואין שמחה כהתרת הספיקות. ומי האיש אשר לשמע דברי אלוקים חיים עוד ירך לבבו מכל מיני חששות ופקפוקים, וכבר הורו לנו חכמי המשנה "עשה לך רב והסתלק מן הספק"!". 

את מכתבו מסיים "ואת אחי אנכי מבקש, שמעו לדברי חכמים והקדימו להתחסן מהר ככל האפשר, בשירת "נשמת כל חי" המופץ בכל קופות החולים ע"י הרבנות והמועצה הדתית באר שבע. וגם אני הקטן עשיתי כן מיד לאחר קבלת החיסון".

"וכן הנני מבקש מכל רבני הקהילות ובתי הכנסת להקדיש את דרשותיהם בשבת זו, בענין זה אשר כידוע הרבה גופי תורה תלויים בו. ושומע לנו ישכון בטח ועליו תבוא ברכת טוב, והבוטח בה' חסד יסובבנו".

הרב יהודה דרעי חיסון לקורונה באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד