כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מכה לראש העיר: המבקר החזיר את המנכ"ל

לאחר הפיטורים המתוקשרים של מנכ"ל עיריית אלעד, מחזיר המנכ"ל מלחמה: מכתב שנשלח ממבקר המדינה לראש העיר קובע: גואטה ישאר בתפקידו • הסיבה: גואטה 'חושף שחיתויות' ומוגן על-ידי החוק

צוחק מי שצוחק אחרון? יגאל גואטה
צוחק מי שצוחק אחרון? יגאל גואטה

ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, קיבל היום (ג) סטירת לחי מצלצלת, שהגיעה היישר מרחוב בית הדפוס 12 בירושלים, שם יושב מבקר המדינה, מיכה לינדשטראוס.

עוד בנושא:
יצחק עידן למנכ"ל: "צא מיד מהבניין" • דרמה

לפני יומיים חשף אתר 'בחדרי חרדים', כי ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, הורה להעביר למנכ"ל העירייה, יגאל גואטה, מכתב פיטורין ברגע בו יציב את כף רגלו בבניין העירייה. גואטה, ששמע על כוונת ראש העיר, נמנע מלהציב את כף רגלו במשך מספר שבועות, בכדי למנוע את ההליך.

אולם, כשהחליט ביום ראשון האחרון לבוא לעירייה, נתקל בחדר סגור ומסוגר, המפתחות שבידיו לא היו תואמות למנעול, והדלת נותרה בעיקשותה - מסרבת להיפתח. גואטה, שבזכרונות הטלפון העירוני אותו הוא מחזיק, שמורים עדיין אי אלו מספרים של אנשי התחזוק, התקשר אל אחד מהם וביקש שיבוא באופן מיידי לפתוח לו את הדלת ללשכתו. אך גואטה לא התכונן לתשובה שקיבל: "קיבלתי הוראה מראש העיר לא לפתוח לך את הדלת".

גואטה, שמע, והתיישב בחדר של אחת המזכירות. לא ארכו הרגעים, ועוזרו של ראש העיר הגיש למנכ"ל מכתב פיטורין, וביקש ממנו לעזוב מיידית את הבניין. גואטה עטה על פניו ארשת חייכנית, וביקש לראות הוראה של ראש העיר על כך שעליו לעזוב את הבניין. דקות לאחר מכן, הוא קיבל את המסמך המבוקש, ועזב את המקום.

אך מי שחשב שבכך באה הסאגה לסיומה, טעה טעות מרה. גואטה ראה במכתב ראש העיר את תחילת המאבק אותו הוא מתכונן לנהל בשנים הקרובות.

המכתב ממבקר המדינהצילום: המכתב ממבקר המדינה
המכתב ממבקר המדינה

מבניין העירייה רץ גואטה לבניין מבקר המדינה.

בפגישה דחופה הבהיר גואטה כי ראש העיר החליט לפטר אותו, משום ש'חשף שחיתויות' בהן היה מעורב ראש העיר, ועל רקע זה החליטו לסיים את תפקידו, ללא כל שימוע.

מבקר המדינה מפרט במכתבו את השחיתויות שחשף גואטה, ובמכתבו לראש העיר הוא מציין, כי גואטה התריע על מכרזים שנעשו שלא כחוק, ואף שלח מכתבים בנידון לכל הגורמים הנוגעים בדבר.

מתוקף היות גואטה 'חושף שחיתויות', מורה מבקר המדינה לבטל את פיטוריו, ובתוקף סמכותו הוא מורה לראש העיר שלא לפגוע בסמכויותיו של גואטה, וזאת עד לסיום בירור התלונה אותה הוא הגיש, ועריכת שימוע למנכ"ל המפוטר.

אמנם הגונג של פעמון הדו-קרב נשמע הפעם ברור יותר דווקא בצד של גואטה, אך בעיריית אלעד בטוחים גם היום, כי הפרשה תנפק עוד כותרות רבות, וכי אף אחד מהצדדים לא יתקפל במהרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד