כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הישג לנתניהו: הרפורמה בתכנון ובניה עברה בממשלה

הממשלה אישרה את הרפורמה לתכנון ובניה על פיה יקבעו הקלות בהליכים הבירוקראטיים בהליכי התכנון והבניה בישראל • השר להגנת הסביבה וארגוני הירוקים התנגדו להצעה

הישג לנתניהו: הרפורמה בתכנון ובניה עברה בממשלה
יצחק לב ארי מהיר חימה

לאחר שעתירת הארגונים הסביבתיים בבג"ץ נגד הרפורמה לתכנון ובניה, נדחתה ביום שישי אישרה הממשלה אתמול, את הצעת חוק התכנון והבנייה, העתידה להביא לשינויים מרחיקי לכת במערכת התכנון הקיימת. ההצעה, עתידה לעבור עתה לדיון בכנסת, כשהממשלה מעוניינת לאשרה בקריאה ראשונה כבר בשבועות הקרובים.

עתירת הארגונים שטענה נגד קוצר הזמן שהקצתה הממשלה להגשת התנגדויות לחוק נדחתה על ידי בית המשפט, שהסתפק בהחלטת ועדת השרים לחקיקה, על פיה תדון הוועדה בחוק בעוד חודש ואז תתייחס להתנגדויות נוספות לו. זאת, למרות שלפני עשרה ימים נענה בג"ץ לעתירת מתנגדי הרפורמה והוציא צו ארעי שאסר על הממשלה לקיים דיון בחוק עד להכרעת בג"ץ בנושא.

לדברי בכירים במשרד ראש הממשלה, הצעת החוק תאפשר לקצר הליכי תכנון ובנייה וליצור מלאי גדול של תוכניות מאושרות, מה שיוביל להוזלת מחירי הדיור, "התוכנית תאפשר מידה גדולה יותר של ודאות ליזמים המקדמים תוכניות בנייה" אומרים התומכים בה.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שהיה השר היחידי שהתנגד לאישור הצעת החוק. יחד עם גורמי תכנון וארגוני סביבה טוענים כי הצעת החוק שאושרה אתמול גרועה יותר מגרסאות קודמות, מאחר שהיא נותנת שליטה גדולה עוד יותר לגורמי פיתוח על חשבון אינטרסים ציבוריים ושיקולים של שמירת טבע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד