ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
יותר מתמ"ג של מדינות

6 מיליארד דולר: אוצר זהב אדיר התגלה בטורקיה

במהלך עבודות שמתבצעות בעיר סואוט שבטורקיה, נמצא אוצר זהב אדיר המוערך בכ-6 מיליארד דולר. מניית החברה שזכתה בעבודות לאחר מאבק משפטי - זינקה בכמעט עשרה אחוזים

6 מיליארד דולר: אוצר זהב אדיר התגלה בטורקיה
דחפור. אילוסטרציה צילום: unsplash

אוצר זהב אדיר המוערך בכ-6 מיליארד דולר התגלה בטורקיה. שוויו של האוצר שנמצא, יותר מהתמ"ג של מדינות רבות.

האוצר אותר במכרה בעיר סואוט, במהלך עבודות שמתבצעות על ידי חברת גוברטאש שזכתה בשנת 2019 במאבק משפטי שניהלה מול חברה אחרת. בעקבות איתור המתכת היקרה, מניית גוברטאש זינקה בכמעט עשרה אחוזים.

פהרטטין פויראז, העומד בראש הקואופרטיב החקלאי, אמר לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו כי "בתוך שנתיים אנחנו נתחיל לכרות את הזהב שהכלכלה הטורקית תהנה ממנו".

הערך המשוער של הזהב שנגלה הוא כשישה מיליארד דולר, בעוד שהתמ"ג של האיים המלדיביים לדוגמא, עומד על פחות מחמישה מיליארד דולר. ליבריה עם 3.29 מיליארד דולר, בהוטן 2.53 מיליארד דולר, בורונדי 3.17 מיליארד דולר, ולסוטו 2.58 מיליארד דולר. גם מאוריטניה, מונטנגרו, ברבדוס, גיאנה וכלכלות רבות אחרות קטנות יותר מאוצר הזהב שנמצא בטורקיה.

שר האנרגיה והמשאבים הטבעיים של טורקיה, אמר כי המדינה שברה שיא בכריית זהב עם 38 טון. הוא אמר שהיעד שלו בחמש השנים הבאות הוא להגדיל את ייצור הזהב השנתי ל-100 טון זהב שייכרה כבר בעוד שנתיים.

טורקיה זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד