י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המרוקאים בעולם שמחים

צפו: רב הקהילה שיגר ברכה למלך על הסכם השלום

רבה של קהילת מרוקו בניו יורק, שיגר ברכה מצולמת למלך מרוקו על הסכם השלום עם ישראל ואף צירך תפילה מיוחדת. מדברי הרב: "מרוקאים הם עם נפלא, ואנחנו היהודים חלק מזה ומעריכים את זה". צפו

צפו: רב הקהילה שיגר ברכה למלך על הסכם השלום
הרב גד בוסקילה צילום: באדיבות המצלם

הרב גד בוסקילה, רבה של הקהילה המרוקאית בניו יורק, התבקש על ידי הקונסוליה המרוקאית בניו יורק, להעביר ברכה ומסר לממלכה המרוקאית על השלום עם ישראל בתחילת השבוע ואכן הרב מילא את מבוקשם ושידר ברכה לכנס של כ-1000 דיפלומטים בוושינגטון.

"אני כל כך שמח על השלום ועל ההסכם עם מרוקו, הזכרתם לעולם שאפשר להעיר את העולם עם שלום ועם אהבה, ועם כבוד, ועם טוב לב, אנחנו מחויבים למלך מוחמד השישי, מרוקאים הם עם נפלא, ואנחנו היהודים חלק מזה ומעריכים את זה, אנחנו כאן תמיד הרגשנו מחוברים וחלק ממרוקו", פתח הרב.

הוא המשיך ובירך, "כרבה של קהילת מרוקו בניו יורק, אני מתכבד לברך את מרוקו על המהלך, אני מברך את כוחות הביטחון והצבא והמשטרה של מרוקו שנלחמו על סהרה המערבית, סהרה תמיד היתה חלק ממרוקו, ותישאר גם חלק ממרוקו לעולם, אני מברך את כל המרוקאים שיתרפאו ממחלת הקורונה, עם שלום ושמחה".

בהמשך בירך הרב את מלך מרוקו ומשפחתו בעברית ובעברית, וצירף תפילת "הנותן תשועה למלכים".

"הנותן תשועה למלכים וממשלה לנסיכים ומלכותו מלכות כל עולמים, הפוצה את דוד עבדו מחרב רעה, הנותן בים דרך ובמים עזים נתיבה, הוא יברך וישמור וינצור ויעזור וירומם ויגדל וינשא למעלה את אדוננו המלך סידי מוחמד השישי ירום הודו, ולכל אנשי השררה, מלך מלכי המלכים ברחמיו ישמרם ויחיים, ומכל צרה ונזק יצילם, מלך מלכי המלכים ברחמיו ישלח רפואה שלמה לכל חולי מרוקו, ובא לציון גואל ובכן יהי רצון ונאמר אמן".

הרב עוזיאל אדמוני, ידידו הקרוב של הרב בוסקילה, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "הרב גד בוסקילה מדריך את הקהילה לשם שמים ובהנהגה נפלאה, ותמיד ייצג את הקהילה המרוקאית בכבוד רב ובקידוש ה' בעיני הממשל המרוקאי והעולם כולו".

מלך מרוקו מוחמד השישי הסכם שלום הרב גד בוסקילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד