י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות עונש המוות

שערורייה: בית המשפט שחרר את רוצחיו של העיתונאי

העיתונאי היהודי דניאל פרל ז"ל נחטף ב-2002 וחוטפיו דרשו תמורתו מארה"ב שבויים פקיסטניים. ימים אח"כ גרונו שוסף | על החוטפים שנעצרו הוטל עונש מוות אך כעת בית המשפט החליט לבטל את הרשעתם  ופרסם

שערורייה: בית המשפט שחרר את רוצחיו של העיתונאי
דניאל פרל הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

בית משפט בפקיסטן הורה ביום חמישי על שחרורם המיידי של ארבעת החשודים בעריפת ראשו של העיתונאי היהודי דניאל פרל ז"ל, ההחלטה היא נגד ממשלת פקיסטן שדרשה להשאיר אותם מאחורי סורג ובריח. כך על פי סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP).

"השחרור עשוי להתרחש היום ואם לא אז זה יהיה במהלך 24 השעות הקרובות," אמר עורך הדין של הגברים הרוצחים.

"אין שום מניעה חוקית לשחררם", הוסיף, "למרות ההוראות של ממשלת פקיסטן שהם יישארו במעצר".

אחד מהרוצחים יליד בריטניה נידון למוות בשנת 2002 בגין חטיפת וכריתת ראשו של פרל כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' בינואר באותה שנה, פשע מחריד שצולם ונשלח לקונסוליה האמריקאית. שלושת החשודים האחרים נידונו למאסר עולם.

באפריל השנה, אותו בית משפט מחוזי שהורה על שחרורם ביום חמישי ביטל את הרשעותיהם ועונשיהם ברצח, מהלך שהדהים את ממשלת ארה"ב.

הרשעתם הוחלפה לסעיף "חטיפה" והעונש הוא שבע שנות מאסר. ממשלת פקיסטן הורתה כי הם חייבים להישאר מאחורי סורג ובריח עד לדיון בערעורים. אך בית המשפט התעלם מהממשלה.

ב-23 בינואר 2002, בדרכו לראיין מנהיג טרוריסטי בפקיסטן, פרל נחטף על ידי קבוצה אשר כינתה עצמה "התנועה הלאומית לשיקום הריבונות הפקיסטנית" וטענה כי פרל מרגל, ודרשה מארצות הברית לשחרר את כל הפקיסטנים הטרוריסטים שנמצאים בכלא בארצות הברית. כמה ימים אחר כך נמצאה גופתו עם סימני אלימות מזעזעים, גרונו שוסף, וראשו נכרת.

אחמד עומר סעיד שייח' ושלושה נוספים נאשמו ברצח של דניאל פרל. והורשעו ב-15 ביולי 2002. כאמור על אחמד הוטל עונש מוות שכלל לא בוצע.

פקיסטן עיתונאי יהודי עריפת ראשים דניאל פרל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד