כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

כשדמעות בעיניו, עמד החתן וחילק אוכל לעניים

ד"ר אפלבאום ובתו נאווה הי"ד, שאמורה הייתה להתחתן למחרת, נרצחו בפיגוע • חתנה - חנן סנד הדהים את המדינה באמונתו היוקדת • יממה לפני חתונתו הוא יצא לחלק אוכל לעניים • תיעוד וזיכרון

כשדמעות בעיניו, עמד החתן וחילק אוכל לעניים
מאיר אלפסי

רבבות מכל העולם ליוו אותו אז בדמעות, אלפים בכו יחד איתו ביגונו הפרטי, שהיה גם נחלת הכלל. מחר בערב הוא יזיל דמעות של גיל ושמחה.

היה זה לפני יותר משש שנים, עת התרחש פיגוע התופת הנורא, במסעדה במרכז ירושלים. הד"ר דוד אלפבוים, מנהל חדר המיון בבית החולים "שערי צדק" ובתו הכלה נאווה הי"ד, נרצחו יחד עם עוד חמישה יהודים הי"ד. פיגוע שזעזע את העולם כולו.

הכאב היה נורא ואיום, למשפחה, לידידים, לכל עם ישראל, ובמיוחד לחתן חנן סנד, שאמור היה למחרת אותו יום להינשא עם הכלה נאווה, בתו של ד"ר אלפבוים הי"ד.

חנן בא בקשרי השידוכין לפני כמה חודשים עם בת גילו, ומחר בעזרת ה' יעמיד את חופתו, וסביבו משפחתו וידידיו הרבים, כאשר אלפי יהודים ילוו אותו בתפילות ובאיחולים שרק שמחות יהיו כעת מנת חלקו, ללא שום צער ויגון.

יממה לפני החתונה, הגיע החתן, יחד עם משפחתו, לבית התבשיל הנודע והוותיק 'חסדי יוסף' במרכז ירושלים וערך במקום כנהוג "סעודת עניים" למאות נזקקים, חולים וגלמודים, הבאים מדי יום לבית התבשיל המהודר, שם הם מקבלים מנת מזון חמה ומזינה, מצוות מסור העומד לימין אותם נזקקים במשך כל ימות השנה, כמסורת הוותיקה אותה מנחיל היו"ר ר' משה דייטש.

עם סיום הסעודה המפוארת, חילקו החתן ואביו לכל באי בית התבשיל 'תלושי מזון' מכובדים, איתם יוכלו לרכוש את כל מצרכי חג הפסח הבעל"ט, בצורה מכובדת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד